Flyselskap

Singapore Airlines investerer milliardbeløp: Setter ny standard for luksus i luften

Setter ny standard

Verdens mest prisbelønte flyselskap presenterte i natt sin helt nye design på et stort event i Singapore. Stikkordene er mer plass og mer privatliv når Singapore Airlines nok en gang setter standarden for komfort i luften med sine nye, premium kabineprodukter. Totalt investerer selskapet 850 millioner dollar i økt komfort og plass om bord på alle sine A380.

Skinnseter fra italienske Poltrona Frau, Wedgwood-porselen og krystall fra franske Lalique. Etter fire års omfattende utvikling, lettet i dag flyselskapet på sløret og presenterte sine nye, premium kabineprodukter. 

Det har vært knyttet store forventninger til lanseringen, og nok en gang hever Singapore Airlines standarden på komforten i luften med; enda større og mer luksuriøse suiter med enda bedre dobbeltseng og egen 32 tommers HD-TV, mulighet for dobbeltseng i Business og bedre seter både i Premium Economy og Economy.

Med fokus på temaet “Space made personal, experience the difference”, er det lagt vekt på at den nye designen skal gi alle passasjerer om bord mer plass og mer privatliv. Utviklingen av den nye designen har tatt fire år, og tett dialog med lojale kunder har spilt en stor rolle i utformingen av den nye designen, forteller selskapet. 

Setter ny standard med hotellrom i luften

Med den nye designen viderefører Singapore Airlines sin satsning på ”dobbeltseng i luften”. De nye Suitene i First Class blir hele seksti prosent større, og blir dermed de største First Class suitene i luften. Hver dobbel-suite blir på 9,4 kvadrat, og rommer både en dobbeltseng og to komfortable seter. 

Allerede i desember er den nye designen i luften. Da får Singapore Airlines levert det første av sine nye A380. Resten av A380-flåten oppgraderes fortløpende, og samtlige fly vil ha den nye designen innen 2020. 

Om den omfattende investeringen uttaler Senior Vice President, Product & Service, Mr. Marvin Tan:

– Singapore Airlines satte ny standard i luften da vi introduserte vårt første A380-fly i oktober 2007. Ti år senere får vi fortsatt positiv feedback på denne designen. Med introduksjonen av våre nye kabineprodukter har vi som mål å sikre vår ledende posisjon i bransjen. Den store investeringen i de nye produktene og servicetilbudet er nok et eksempel på at vi lytter til våre kunder, og at vi som selskap vil gjøre alt for å sikre at våre kunder får verdens beste reiseopplevelse i luften. 

Suites Business Class Premium Economy Class Economy Class
Kabiner/seter 6 78 44 343
Layout 1-1 1-2-1 2-4-2 3-4-3
(på øverste dekk) (på øverste dekk) (på første dekk) (på første dekk)
Setebredde 53 cm 81 cm 50 cm 47 cm
TV-Skjerm (underholdning) 32 tommer 18 tommer – 13.3 tommer 11.1 tommer
AC Power Supply og USB-inngang In-suite In-seat In-seat In-seat

%d bloggere liker dette: