Bonus Program Flyselskap

Norwegian moderniserer organisasjonen

moderniserer organisasjonen Norwegian henter tre milliarder utvider samarbeidet 37 millioner reisende

Ved hjelp av digitale løsninger skal Norwegian styrke og effektivisere markedsarbeidet og kundeopplevelsen fremover.

Selskapet samler nå alle kundefunksjoner og IT i en nyopprettet avdeling for kunderelasjoner (Customer and Digital Innovation). Avdelingen vil ledes av Kurt Simonsen og endringen trer i kraft umiddelbart.

 Jeg er svært tilfreds med at Kurt Simonsen har takket ja til rollen som Chief Customer and Digital Officer i Norwegian, hvor avdelingen for IT, e-commerce, salg, marked, kundeservice og Reward nå samles., sier Norwegians konsernsjef Bjørn Kjos.

Kurt Simonsen begynte i Norwegian i januar 2018, da han tiltrådte stillingen som IT-direktør.

– Kurt har gjort en svært god jobb i selskapet på kort tid. Han vil heretter ha overordnet ansvar for alle kunderelasjoner i tillegg til selskapets digitale ressurser og utvikling. I arbeidet med å styrke både salgs- og markedsarbeidet i selskapet er digitale løsninger fremtiden, sier Kjos.

Moderniserer organisasjonen

– I oppfølgingen av våre kunder skal vi i sterkere grad fremover ta i bruk nye løsninger på IT-siden som ivaretar hensynet til mer effektiv og raskere kundebehandling. Samtidig styrker vi salget og tilbyr nye produkter om bord. Målet vårt er selvsagt å få enda flere fornøyde kunder i Norwegian, og her ser vi både synergier og en rekke områder hvor vi kan effektivisere, sier Kurt Simonsen.