Flyselskap

Widerøe lanserer nytt ombord magasin

tilbakebetale Braathens og Widerøe

 

Om bord i setelommene til Widerøe’s Flyveselskap ligger nye skatter måned etter måned. Etter en anbudskonkurranse på sensommeren er det nå klart hvem som skal produsere magasinet fremover. Egmont Publishing er selskapets nye leverandør fra februar 2020.

– Da vi fikk mulighet til å bli med i konkurransen om oppdraget med å lage Widerøe-magasinet slapp vi det vi hadde i hendene og trommet sammen spesialister i alle lag – i alt fra prosjektledelse til design, foto og kommersiell innholdsproduksjon. Vi som skal være med i Widerøe-redaksjonen har lang og variert fartstid og en pasjon for magasinproduksjon. Nå gjelder det bare å levere tipp, topp varer som både Widerøe og de reisende vil elske, sier kreativ leder i Egmont-eide Sempro, Knut Christian Moeng. Han blir redaktør for den oppdaterte utgaven av Widerøes om bord magasin.

ombord magasin

Egmont skilte seg ut umiddelbart da konkurrentene i august presenterte sine forslag til fremtidens om bord magasin for Widerøe. Egmont presenterte sitt magasin først og etterfølgerne endte med å «hoppe etter Wirkola»

Catharina Solli, kommunikasjonssjef i Widerøe.

Ombord magasin i nytt design

 

– Friskt nytt design og nye spennende ideer. En pionerånd Wiggo Widerøe ville gjenkjent fra da han selv og fire kamerater etablerte Widerøe’s Flyveselskap for 85 år siden, fortsetter hun.

Når flyselskapet står foran en relansering av sitt ombord magasin er det naturlig å benytte anledningen for et hamskifte i form av nytt navn. Navnet Skyfritt representerer høyden, flygningene, himmelen og det problemfrie.

– Vi i Egmont Publishing gleder oss til å jobbe med Widerøe som historieforteller på dette prosjektet. Widerøe har en unik historie, inspirerende destinasjoner og spennende medieflater. Rett og slett et fantastisk utgangspunkt for å skape inspirasjon og reiselyst med gode historier. Egmont har laget godt innhold i over hundre år, men aldri så luftig som dette. Så dette er en reise vi ser frem til med begeistring og ydmykhet, sier Morten Danielsen, kommersiell direktør i Egmont Publishing.