Flyselskap

Norwegian innfører 24-timers åpent kjøp av billetter

Norwegian innfører 24

Norwegian innfører 24-timers åpent kjøp av billetter.

Norwegian øker fleksibiliteten ved kjøp av flybilletter, og innfører 24-timers åpent kjøp for alle billettyper. Ordningen gjelder fra og med i dag.

Det siste året har vist oss at situasjonen for reisende raskt kan endre seg. Vi imøtekommer nå kundenes behov ved å gjøre billettkjøp mer fleksibelt, og øker fra 4 til 24-timers åpent kjøp. Med dette gir vi også kundene større handlingsrom i forbindelse med for eksempel tilhørende hotellbestillinger eller andre forberedelser til reiser.

Christoffer Sundby, konserndirektør for marked, salg og kundeservice i Norwegian.

Norwegian innfører 24-timers åpent kjøp av billetter

Lavprisselskapet Norwegian opererer med billetter i tre ulike kategorier, LowFare, LowFare+ og Flex. Det er varierende regler og vilkår etter hvilken billett man velger å kjøpe. Bakgrunnen for å ha ulike billett-kategorier er for å tilby kundene valgfrihet slik at hver og en kan skreddersy den reisen som passer best. Kundene kan for eksempel velge om de ønsker å reise uten bagasje, med en koffert eller to, og reisende kan også velge sitt favorittsete som et tilleggsprodukt.Tidligere i pandemien har Norwegian innført midlertidige ordninger som kostnadsfri endring av billetter som i utgangspunktet ikke er fleksible.

Som standard blir det nå 24-timers åpent kjøp på alle billettyper ved kjøp av reiser med avreise mer enn 24 timer frem i tid. Det betyr at kundene får full refusjon om de skulle velge å kansellere sin reise innen det er gått 24 timer etter at billetten ble kjøpt.

Her kan du lese mer om de ulike billettypene Norwegian tilbyr.

Norwegian har i overkant av 2000 ansatte i Norge, og er en betydelig aktør innen reiseliv og luftfart. Norwegians rutenett dekker innenriksruter i Norge, Sverige, Danmark og Finland, samt populære destinasjoner i Europa.