Det er kontrakter for salg av annonsering på utendørs- og offentlige reklameflater med start fra 1. januar 2018 som er tildelt.
– Avinor opererer et nettverk av flyplasser og ønsker å fremstå forutsigbare og like på tvers av våre enheter. At vi har partnere som forvalter våre digitale og analoge reklameflater på en profesjonell og innovativ måte er vi svært fornøyde med, og vi ser frem til å jobbe sammen med dem i kontraktsperioden, sier kommersiell direktør i Avinor, Maiken Skirstad Mo.
Avinor har besluttet å tildele reklamekontrakten til Clear Channel for følgende lufthavner; Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim, Bodø og Tromsø.
– Vi er svært glade og stolte over å ha fått Avinors tillit til å fortsette den videre utviklingen av reklamesalget på Norges største flyplasser, sier Mats Lundquist som er administrerende direktør i Clear Channel i Norge.
Clear Channel
– Vi har en ambisiøs plan for å utvikle flyplassreklamen videre, ikke minst ved å fortsette digitaliseringen, og vil senere i år presentere våre nyheter til markedet. Vi håper med disse spennende nye digitale produktene at vil skape stor verdi for annonsører som ønsker å nå en kjøpesterk og relevant målgruppe, fortsetter han.
Reklameservice fikk tildelt reklamekontrakten for følgende lufthavner; Kristiansand, Haugesund, Ålesund og Evenes. De gleder seg til å samarbeid med Avinor om utviklingen av reklameflatene i årene som kommer.
– Vi planlegger omfattende modernisering og digitalisering av reklameflatene på de ulike flyplassene, med hovedvekt på rammeløse storskjermer og bakgrunnsbelyste skilt samt spesialdesignede utstillingsplasser og ulike integrasjonsmuligheter med digitale medier. Større og slankere flater, skjermbaserte så vel som trykte, vil gi unik eksponering og åpne interessante muligheter for annonsørene. Utstrakt bruk av LED-teknologi vil bidra til heving av kvaliteten på løsningene og parallell forbedring av miljøregnskapet, sier daglig leder i Reklameservice, Harald Fredly.
Ny kontraktsperiode vil vare fra 1. januar 2018 til 31.12.2024.