Article

Amadeus samarbeider om en bedre flyplassopplevelse

Amadeus

Flyplasser over hele verden ønsker å skape en så god opplevelse som mulig for sine passasjerer. Men de deler også de samme utfordringene når det gjelder forsinkelser, uforutsigbare hendelser og lite effektiv bruk av ressurser. Et bedre samarbeid mellom flyplassens ulike avdelinger og ansatte er nøkkelen til å overvinne disse utfordringene. 

Nylig gikk Københavns storflyplass Kastrup ut med at de har valgt å implementere flere løsninger fra Amadeus for å minimere forsinkelser og øke kapasiteten både på bakken og i luften gjennom bedre ruteplanlegging. Dette er viktig for at Kastrup skal nå sin ambisiøse målsetting om 40 millioner passasjerer innen 2040.

Om selskapet

Amadeus er en ledende leverandør av avanserte tekniske løsninger for den globale reisebransjen. Kundegruppene inkluderer operatører (flyselskaper, hoteller, tog, ferjeselskaper m.fl.), forhandlere (reisebyråer og nettsider) samt kjøpere (bedrifter og forretningsreisebyråer).

Amadeusgruppen har rundt 13 000 ansatte over hele verden, fordelt på sentrale kontorer i Madrid (hovedkontor), Nice (utvikling) og Erding (operativ virksomhet), samt 71 lokale organisasjoner over hele verden.

Amadeus bygger på en transaksjonsbasert forretningsmodell.

Amadeus er notert på den spanske aksjebørsen under forkortelsen ”AMS.MC” og inngår i indeksen IBEX 35.