Article

TUIs kundeservice kåret til «Best i Test» for pakkereiser

TUIs kundeservice kåret til «Best i Test»

-Vi er utrolig stolte av at vi har fått denne prisen, som viser at vi i vår digitale verden fortsatt har fokus på kunden, og kundens behov for personlig kontakt. Vi legger stor vekt på kundetilfredshet i alle våre kontaktpunkter, og kombinerer dette med fokus på effektivitet og tilgjengelighet.

Hanne Mette Holtmann, Leder for TUIs Virtual Customer Center.

Juryens begrunnelse

Bakgrunnen for utmerkelsen blir av juryen beskrevet som følger; Kundene kom frem til imøtekommende kundebehandlere som var spesielt gode i å stille spørsmål, lytte, vise god produktkunnskap og gi gode løsninger.

Grundig undersøkelse

Hele 132 kundesentre fra 16 forskjellige bransjer har i år blitt undersøkt og målt på flere kriterier – uten å vite om det. 3300 samtaler har blitt gjennomført, og årets vinnere har blitt kåret. SeeYou bruker såkalte «Mystery Calls» i arbeidet med å finne de beste på kundeservice. Hvert kundesenter blir ringt opp av 25 forskjellige observatører som gjennomfører et rollespill hvor de gir karakterer på ulike kriterier. Alle er testet på det samme – blant annet mottak og velkomst, ventetid, kundebehandlerens løsning, avslutning og totalinntrykk.

Om TUI og pakkereiser

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly Nordic, Nazar og WonderCruises.