Flyselskap

SAS vil selge melk, brød og pizza i sin egen app

sas vil selge
CCO Eivind Roald. Pressefoto: SAS

Nettstedet kampanje.com bringer nyheten om at SAS ønsker å selge melk, brød og pizza via sin egen SAS app. Slik skal SAS bli et livsstilsselskap.

Flyselskapet SAS befinner seg på en reise «fra døende dinosaur til livsstilsselskap». Det var tittelen på foredraget konserndirektør Eivind Roald holdt da Kampanje arrangerte Merkevaredagen for aller første gang denne uken.

Ifølge Roald finnes det få – om noen – begrensinger for hva SAS skal kunne hjelpe kundene med, og det inkluderer dagligvarehandelen.

– Hvis du sitter fredag kveld i København og har ansvaret for at kjøleskapet er fullt denne helgen, og ser på klokken at dette går galt, du rekker ikke butikken, så vil vi integrere bestilling av mat i appen vår, sånn at du kan gå inn og bestille melk og brød og pizza eller hva det måtte være, sier han til Kampanje.

SAS vil selge uten Rema Æ-app

– Så blir det en Æ-app fra SAS?

– Det blir ikke en Æ-app, men en integrert app som skal gjøre livet ditt enklere, for det har i utgangspunktet ikke noe med et flyselskap å gjøre, men med ditt liv som et reisende menneske å gjøre. Problemet ditt er tiden din, og alle den type tjenester som kan bidra til å håndtere tidsskvisen din, den skal vi hjelpe deg med.

– Handler dette om å være unik som merkevare?

– Det handler om å differensiere oss. I dag er flyreise i ferd med å bli allemannseie. Da Norwegian kom inn i bildet hadde vi pakketerte billetter og alt var inkludert, og så kom det en aktør som bare «debundlet» hele produktet. I dag begynner man å få produkter som er så like, at det blir epler og epler. Da må man ta en anne posisjon både for å være enda mer relevant og for å sikre at vi vinner kunder som er viktige for oss.

Kilde: Kampanje.com