BAs direktør for kundeopplevelse, Troy Warfield trer ut av selskapet. Flyselskapet sier de planlegger å utnevne en etterfølger etter Warfield, som bare var i rollen i 18 måneder.
Troy Warfield har forlatt British Airways etter et og et halvt år som direktør for kundeopplevelse.
Warfield, som ble ansatt som en del av selskapets forsøk på å omforme sitt markedsføringsteam. Han var ansvarlig for at mer enn 14.000 kabinansatte og all kundeinnsikt, kundeforhold, produktutvikling og partnerskapsaktivitet. Han rapporterte til konsernsjef Keith Williams og deretter til Alex Cruz og var også medlem av flyselskapets styre.
BA har bekreftet Warfield avgang, men har ennå ikke å bekrefte en etterfølger. En talsmann fortalte Marketing Week, at flyselskapet planlegger å utnevne en ny person til rollen etterhvert.
Customer experience uten erfaring fra flyselskap
Warfields ansettelse hevet noen kritiske øyenbryn på den tiden fordi han ble ansatt uten tidligere flyselskaps erfaring. Før BA jobbet han hos Avis og har også arbeidet med merkevarer som Andrex, Kleenex og Velvet for Kimberley-Clark i Europa.
British Airways jobber for tiden med opprydningen etter IT-nedsmelting som strandet tusenvis av passasjerer på både Heathrow og Gatwick. Ulykken, som flyselskapet sier, skyldes menneskelig feil, rammet 75 000 kunder, og det vil trolig koste selskapet 866 millioner kroner.