Tid er viktig for alle som reiser, og SAS prioriterer å tilby passasjerene fasiliteter og tjenester som gjør at de får utnyttet den best mulig. Derfor har kundelounger blitt en sentral del av opplevelsen, og Oslo Lufthavn vil snart sette en ny standard for hvile og komfort.
Oppgradert lounge
Den nye loungen er tilpasset livsstilen til dagens passasjerer og vil ha en rekke spennende tilbud. I det romslige området på 900 kvm vil du for eksempel kunne trene, unne deg massasje eller få med deg siste nytt innen skandinavisk innovasjon.
Passasjerene vil selvfølgelig fortsatt kunne nyte god, sunn mat og drikke uansett klokkeslett. I tillegg vil en barista servere kaffe i en atmosfære som inspirerer til både jobbing og avslapping.
– Helt siden starten i 1946 har SAS satset på kundeopplevelse og innovasjon. Vi følger hele tiden med på nye trender og atferdsmønstre for å sikre at produktene og tjenestene våre er tilpasset passasjerenes behov. Loungen er en av SAS’ mest populære og verdsatte fordeler. Med det nye konseptet vil vi heve opplevelsen ytterligere og tilpasse den til passasjerenes livsstil, sier VP of Customer Journey and Loyalty Stephanie Smitt Lindberg.
Når det gjelder både design, fasiliteter og service, vil passasjerene oppleve en enestående lounge som gjenspeiler måten SAS tester nye konsepter på. I denne prosessen spiller kundenes ønsker og tilbakemelding en sentral rolle.
– Konseptet vil fortsatt gi deg mulighet til å jobbe og spise, men vil også bestå av nye tilbud som inngår naturlig i kundenes aktive og mer digitale livsstil, forteller Smitt Lindberg.
SAS’ overordnede tanke er at tid er viktig for passasjerene. Den nye loungen i Oslo vil gi dem enda flere muligheter til å utnytte tiden best mulig og på den måten de selv ønsker.
Enklere mellomlanding i Oslo
Før har passasjerer som kom fra utlandet til Oslo og skulle fly videre i Norge, måttet hente bagasjen sin og sjekke den inn på nytt før de fortsatte reisen – men det trenger de ikke lenger!
– I over åtte år har SAS kjempet for å gjøre mellomlanding i Oslo enklere, forteller Ove Myrold, som er Director SAS Ground Handling i Norge.
– Nå er det i ferd med å skje.
Bagasjen vil nå bli sendt direkte for stadig flere passasjerer, som bare trenger å ta en kort spasertur til riktig utgang. Resten gjøres for deg så lenge du har en gjennomgående billett med SAS eller Widerøe som er utstedt for hele reisen.
– Den nye Domestic Transfer-løsningen vil gjøre Oslo Lufthavn til den foretrukne inngangsporten for alle som reiser til Norge, sier administrerende direktør Øyvind Hasaas i Avinor Oslo Lufthavn.
– Å reise via Oslo vil for internasjonale passasjerer bli den beste og raskeste måten å oppdage hele Avinors nettverk med 45 flyplasser på.
Kilde: Scandinavian Traveler