Bank Norwegian og Norwegian reduserer CashPoint-opptjeningen i sitt lojalitetsprogram fra og med 1. august.
Tidligere denne måneden sendte selskapet ut en børsmelding om at de har fått rett til å bruke varemerket «Norwegian» i ytterligere ti år. I samme melding skriver banken at det samtidig vil gjøres «… justeringer i antall cashpoints som tildeles Bank Norwegians kunder i lojalitetsprogrammet».
– Fordelsprogrammet har vært tilnærmet uendret siden oppstart i 2007, og vi skulle strengt tatt endret det for noen år siden. Dette er en justering som vi har vurdert lenge, for å sikre at programmet er bærekraftig på sikt, sier produktansvarlig i Bank Norwegian, Torstein Røed til .
I en e-post Bank Norwegian i dag sendte ut til sine kunder framgår det hva slags justeringer som kommer til å tre i effekt fra og med 1. august i år. Endringene påvirker brukere av Bank Norwegian Visa. Bank Norwegian har en million kredittkortkunder i Norden.
Reduserer CashPoint opptjening -dette er endringene
- Etter omsatte 100 000 kroner i løpet av ett år halveres poengopptjeningen fra 1 % til 0,5 %. Det betyr at du tjener 0,5 CashPoints per 100 kroner du bruker over 100 000.
- CashPoint-opptjening hos konkurrerende flyselskaper fjernes
- CashPoint-opptjening på FullFlex-billetter reduseres fra 20 % til 10 %
- CashPoint-opptjening på LowFare-billetter reduseres fra 5 % til 4 %
– CashPoints er fortsatt svært fleksible bonuspoeng som kan brukes på hvilken som helst flybillett med Norwegian, når som helst og til alle Norwegians destinasjoner. Det blir ingen endringer i programmets enkelhet, sier Røed til Dinero.no.
Justeringene har Bank Norwegian og flyselskapet Norwegian kommet fram til i fellesskap. Endringen trer i kraft 1. august 2018, og opptjening etter denne dato tar utgangspunkt i hvor mye du har brukt på ditt kort i 2018.