Finnair mottar fem stjerner i den prestisjetunge 2019 Five Star Global Airline-rangeringen, av Airline Passenger Experience Assosiation (APEX). Rangeringen er utelukkende basert på verifiserte tilbakemeldinger fra passasjerer.
På verdensbasis er det kun ni prosent av flyselskapene som fikk nok stemmer til å oppnå fem stjerner i 2019. Finnair er blant 470 flyselskaper som ble rangert. Og dette er første gang det finske selskapet mottar fem stjerner fra APEX. Tilbakemeldingene fra reisende ble validert og sjekket opp mot reiserute og geo-lokalisering via mobil.
– Vi er både stolte og takknemlige for denne anerkjennelsen fra kundene våre, sier Robert Lönnblad, sjef i Finnair Skandinavia. – Kundetilfredshet er noe vi jobber med hele tiden. Hver passasjer skal møte personlig og vennlig service i alle ledd – fra ombord i flyet, på flyplassen, på call-sentre og til våre digitale tjenester. Vi har lagt stor vekt på å tilby personlig kundeservice, og har rullet ut ulike tiltak for å forbedre den overordnede kundeopplevelsen. Da er det fantastisk å se at det blir lagt merke til av kundene våre, sier Lönnblad.
Fem stjerner til Finnair
Finnair har satt i gang mange tiltak dette året, blant annet har selskapet fornyet service-konseptet for business-klasse, introdusert nye signaturmenyer i samarbeid med nordiske topp-kokker, og fornyet mattilbudet for økonomi-klasse på langdistanseflygninger. Nå ruller Finnair ut markedets beste internett-tilkobling i sin Europeiske Airbus-flåte, og Finnairs mobil-app har blitt lastet ned over 1 million ganger.
For mer informasjon om APEX og 2019-rangeringene, besøk: www.apex.aero.