Qatar Airways ble tirsdag vinner av to store priser ved Airline Passenger Experience Association (APEX) 2019 Passenger Choice Awards (PCAs) seremoni i Boston, USA.
Flyselskapet ble utnevnt til vinneren i kategoriene «Beste mat og drikke» og «Beste kabin-service», basert på tilbakemeldinger fra passasjerer fra ca. 470 flyselskaper globalt.
«Det er ordentlig hyggelig å motta to priser ved 2019 APEX Passenger Choice Awards. Disse prisene forklarer, og beskriver våre forpliktelser som flyselskap for å kontinuerlig forbedre vår ombord opplevelse for hver enkelt passasjer hos oss».
Akbar al-Baker, CEO, Qatar Airways.
Qatar Airways stakk av med gullet igjen….
«Ombord hos Qatar Airways har vi gjort en kontinuerlig innsats for å gjøre kundenes opplevelse unik og minneverdig, og vi er glade for at passasjerer stemte for oss i hver av kategoriene».
Beste kabin service og Beste catering globalt. Vi vil fortsette å presse grensene for å omdefinere passasjeropplevelsen og sette nye standarder over hele bransjen».
APEX-prisutdelingen som ble avholdt tidligere denne uken ble tett fulgt av fagpressen. Kveldens vert var ingen ringere enn Brian Kelly, CEO og Founder av The Points Guy.
APEX er en ideell medlemsorganisasjon som jobber for å stadig forbedre opplevelsen til flyreisende. En del av den ambisjonen er å la reisende gi sitt syn på flyselskapets prestasjon. Til oppdraget brukte APEX en selvstendig plattform for personlig reiseplanlegging, TripIt. Vurderingen, som kalles Official Airline Ratings™, pågikk frem til den 31. juli 2018, og klassifiseringen bygger på verifiserte tilbakemeldinger der reisende og anmeldelser valideres mot bekreftede reiseplaner og geoposisjon