Fra i dag kan KLM-fans reise komfortabelt og i stil med treningsbuksene Jet Legs. Buksene er tilgjengelig i et begrenset antall gjennom KLMs Instagramkanal og nettbutikk.
Når KLM introduserte Jet Legs bestilte de en undersøkelse for å finne ut hva 1100 norske, nederlandske, tyske og britiske passasjerer foretrekker å ha på seg når de reiser. Mer enn halvparten (54%) svarer at de prioriterer komfort når de skal fly – uansett om de skal på ferie eller forretningsreise. Nesten halvparten finner derimot ikke ideen om å reise i sportsklær attraktiv, med mindre det hadde vært en moteerklæring. Da svarer 44% at de er villige til å bruke det.
Inspirasjon fra moteblogger
KLM spurte derfor fire moteeksperter i Nederland, Tyskland, Norge og Storbritannia om å utforske «fashion-forward styling» med Jet Legs. I Norge var det moteblogger Madeleine Pedersen.
– Jeg liker å bruke komfortable klær når jeg reiser, men vanligvis er ikke det så moteriktig. Jet Legs er derimot både komfortabelt og en «statement». For KLM kombinerte jeg det med vintageplagg, og fant en koselig second-hand genser. Nå er jeg klar for min neste tur med Jet Legs-buksene mine, og kan ikke vente med å reise i dette bærekraftige antrekket, sier Pedersen.
Laget av resirkulert materiale
Jet Legs er kun tilgjengelig i et begrenset opplag på 5000. De komfortable, blå treningsbuksene er laget av resirkulert polyester og elastan, og emballasjen er laget av resirkulert plast.
Hvorfor bruker KLM Instagram & Jet legs
KLM ønsker å få kontakt med kundene der de er. Ved å tilby Jet Legs på Instagram når KLM et ungt publikum hvor klær er en viktig del av livsstilen. Målgruppen bruker Instagram som inspirasjon og som en måte å oppdage nye trender på.
Har du spørsmål eller leter etter mer informasjon om KLM på sosiale medier? Oppdag alle KLMs kontoer i sosiale medier på social.klm.com.
*Undersøkelse (N = 1100) utført av Panelwizard som bestilt av KLM, i Nederland, Norge, Tyskland og Storbritannia.
KLM på sosiale medier
KLM har vært en pioner innen sosiale medier og kampanjer siden 2009. Vi har mer enn 28 millioner venner og følgere på en rekke sosiale medier. Gjennom disse kanalene mottar KLM mer enn 180 000 meldinger i uken, hvorav 35 000 er spørsmål eller kommentarer. Verdens største team for sosiale medier, som består av 360 kundeservicemedarbeidere, svarer personlig på meldingene. KLM tilbyr kundestøtte 24/7 på WhatsApp, Facebook Messenger, Twitter, WeChat og KakaoTalk på nederlandsk, engelsk, tysk, spansk, portugisisk, italiensk, fransk, kinesisk, japansk og koreansk. KLM var verdens første flyselskap til å tilby kundene sine flydokumenter og statusoppdateringer via WhatsApp, Messenger og Twitter. Det var også det første vestlige flyselskapet som brukte den kinesiske sosiale mediekanalen WeChat.