Koronautbruddet har utviklet seg raskt og globalt, med alvorlig innvirkning på både SAS og flyindustrien. SAS reduserer catering tilbudet ombord.
Sikkerheten til reisende og ansatte vil alltid være vår høyeste prioritet. Derfor tar SAS en rekke initiativer for å tilpasse tilbudet til situasjonen. SAS beklager at dette vil ha innvirkning på kundeopplevelsen. Initiativene som er tatt er imidlertid midlertidige med den hensikt å redusere antall samhandlinger mens du reiser med SAS.
Initiativene betyr en rekke midlertidige tilpasninger av tilbudet om mat og drikke. Disse inkluderer:
- All mat og drikke-service ombord vil opphøre på alle flyvninger under 80 minutter.
- På flyreiser over 80 minutter vil all matservering ombord opphøre. Imidlertid vil det være et begrenset tilbud av snacks og drikke.
- På longhaul-flyreiser vil SAS fortsette å servere mat og drikke i henhold til lover og regler.
- Mat- og drikke-tilbudet i loungene vil bli betydelig redusert.
- Initiativene trer i kraft fra 12. mars 2020.
- Ovennevnte informasjon inkluderer også SAS-opererte charterfly som er bestilt via turoperatør eller reisebyrå.
SAS reduserer catering og stenger lounger
SAS-loungene vil fortsatt være åpne i København, Stockholm, Gøteborg, Helsingfors, Paris, New York og Chicago.
SAS-loungene i Oslo, Malmö, Bergen, Trondheim og Tromsø blir midlertidig stengt.
Alle åpne lounger i SAS vil midlertidig ha et betydelig redusert tilbud om mat og drikke.
For informasjon om Star Alliance-lounger, vennligst se informasjon fra det respektive flyselskapet eller benytt Star Alliance lounge finder.
Om SAS
SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land.