Flyselskap

Automatisert prosess sikrer Wizz Air-passasjerene refusjon innen syv dager

refusjon innen syv dager Wizz Air med søksmålsvarsel drivstoffbesparende Wizz Air lanserer ytterligere to norske innenlandsruter før jul
Pressefoto: Wizz Air.

Wizz Air lanserte i mai en ny automatisert prosess for behandling av refusjoner. Løsningen har sikret at 95 prosent av passasjerene får refusjon innen syv dager.

På grunn av korona-krisen opplevde Wizz Air en økning i refusjonsforespørsel på 3000 prosent i 2020 sammenlignet med året før. For å sikre kundetilfredshet, ble en automatisert refusjonsbehandling lansert i mai. Dersom et fly blir kansellert, har passasjerene tre alternativer. De kan få 120 prosent av billettprisen tilbakebetalt i Wizz Air-kreditt, få 100 prosent refundert til bankkonto, eller muligheten til å booke om reisen. Passasjerene kan enkelt be om refusjon gjennom ett klikk på wizzair.com eller ved å følge lenken mottatt på e-post.

Hos WIZZ forplikter vi oss til å gi den beste kundeopplevelsen, og valgte derfor å investere tungt i automatisering av refusjon tidlig i pandemien. Det har sørget for at passasjerene våre får pengene tilbake raskere enn hos andre europeiske flyselskaper. Vi er stolt over at 95 prosent av refusjonsforespørslene er behandlet innen syv dager, og vil fortsette å investere i teknologi som gjør prosessen sømløs og intuitiv. Slik sikrer vi at kundene våre alltid kan reise bekymringsfritt.

Zsuzsa Poos, Chief Customer and Marketing Officer i Wizz Air.

Refusjon innen syv dager

Wizz Air oppfordrer alltid reisende til å bestille direkte på wizzair.com eller via flyselskapets mobilapp. Dette sikrer en smidig og rask refusjonsbehandling. Bestillinger som gjøres gjennom booking-plattformer hindrer muligheten for direkte kontakt mellom Wizz Air og passasjeren. Booking-plattformene har ulike løsninger for håndtering av refusjon, og disse er utenfor Wizz Airs innflytelse og kontroll.

For ekstra beskyttelse, tilbyr Wizz Air sine passasjerer WIZZ Flex. Tjenesten gir økt fleksibilitet og muliggjør kanselleringen av reise inntil 3 timer før avgang uten gebyr. Passasjerene kan velge å få refundert 100 prosent av billettprisen til flykreditt, eller endre dato og reisemål et ubegrenset antall ganger.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

%d bloggere liker dette: