Flyselskap

Flyr velger Vipps for å fjerne turbulens i inn- og utsjekk

Flyr velger vipps

Flyr kan ikke love å gjøre noe med turbulensen i luften, men satser på å eliminere den på bakken ved å la kundene slippe registrering, passord og knotete tasting av kortnummer når de skal betale. Med Vipps som en del av brukeropplevelsen skal Norges nye flyselskap gjøre det like lett å bestille en flyreise fra Oslo til Paris som det er å bestille en togreise fra Oslo til Porsgrunn.

Så mange som 7 av 10 faller av digitale kjøpsprosesser på grunn av dårlig brukeropplevelse. Tall fra Nets viser at en av ti avslutter kjøp fordi nettbutikken ikke tilbyr ønsket betalingsløsning. Det ønsker Flyr å gjøre noe med og satser på å gjøre kjøpsprosessen så effektiv som mulig.

Flyr velger Vipps
Photo by Kilian Munch

Helt i tråd med vår forretningsmodell om å være en nytenkende aktør, som tar i bruk de mest moderne og digitale løsningene. Nå var vi landet et samarbeid med Vipps. Vipps er et naturlig valg for oss i vår produktutvikling, da vi begge jobber for å skape de enkleste og mest kundevennlige løsningene. Vipps bidrar til å finne nye måter å gjøre ting på som passer Flyr perfekt.

Thomas Ramdahl, kommersiell direktør i Flyr.

Flyr kutter brukernavn og passord – Flyr velger vipps

Den nye løsningen gjør at 4 millioner brukere kan registrere seg superenkelt med Vipps. Bestilling og betaling gjøres da svært enkelt og tidsbesparende uten tasting. Ved neste besøk er det bare å logge inn med Vipps, helt uten brukernavn og passord.

Først kuttet vi datovelgeren ved billettsøk. Nå fjerner vi også brukernavn og passord og gjør det svært enkelt for Flyr-kundene å bestille reisen. Vi utfordrer bransjen, vi ser hele tiden etter andre måter å gjøre ting på. Vi gjør alt det for at det skal bli så kundevennlig som mulig.

– Vipps jobber med forenkling i verdensklasse og har fokus på å gjøre det så enkelt som mulig å kjøpe alle typer produkter og tjenester digitalt. Vi er derfor svært fornøyde med at dette også ble avgjørende for at Flyr valgte både Vipps Logg inn og betaling sier Vegar Heir, kommersiell direktør i Vipps.