Norwegian har i samarbeid med Allianz Travel utformet en reiseforsikring for selskapets passasjerer og deres behov. Norwegian tilbyr nå avbestillingsbeskyttelse og reiseforsikring som gjelder på hele reisen.
En god reiseforsikring er viktig og gir passasjerene ekstra trygghet. Jeg er derfor glad for at vi i samarbeid med Allianz Travel nå kan tilby kundene en fullverdig reiseforsikring, sier
Magnus Thome Maursund, konserndirektør for nettverk, prising og planlegging i Norwegian.
Norwegian har tidligere tilbudt avbestillingsbeskyttelse som dekker sykdom i forkant av reisen. Den nye avtalen med Allianz gjør at kundene nå kan velge en forsikring som dekker hele reisen.
I den nye reiseforsikringen, som kundene selv kan velge å legge til bestillingen, inngår blant annet forsikring for sykdom på reisen, akuttmedisinske behov, tapt, skadet eller stjålet bagasje, og dekning av reiseforsinkelse.
De siste årene har også nye behov dukket opp, og forsikringen Allianz nå tilbyr til Norwegians kunder dekker også diagnoser relatert til pandemier.
Reiseforsikringen fra Allianz Travel er i dag tilgjengelig for kunder i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Polen, Tyskland og Nederland.
Om Norwegian
Norwegian ble grunnlagt i 1993, mens lavprisselskapet med Boeing 737-fly kom på vingene i 2002. Siden den gang har målet vårt vært å tilby smarte og hyggelige reiseopplevelser til lave priser.
Norwegian er kåret til Europas beste lavprisselskap seks år på rad av Skytrax, og Norwegians fordelsprogram, Norwegian Reward, er fire år på rad kåret til «Flybransjens beste fordelsprogram i Europa/Afrika» under Freddie Awards i USA. Siden 2012 har Norwegian vunnet over 55 priser for våre produkter, service og nyskapning innen luftfarten.
I 2019 ble Norwegian det første flyselskapet som signerte FNs program for klimatiltak og forpliktet seg dermed til å bli klimanøytralt innen 2050.
Norwegian tilbyr rimelige flyreiser med utmerket kvalitet i et nettverk av kortdistanseruter i Norden og til europeiske nøkkeldestinasjoner.