Flyselskap Star Alliance

Fra “flykirkegården” til Tolouse for å installere ny Allegris Business Class

Allergris på vingene dobler antall nye Allegris Business Class flykirkegård
Pressefoto: Lufthansa.

Den nye Lufthansa Business Class Allegris har passasjerene måttet vente lenge på, men nå flyr den første Airbus A350-900 med den nye Business Class fra München, og det andre flyet er levert til Lufthansa og står i München. For å fremskynde introduksjonen av det nye produktet, har Lufthansa nå hentet to Airbus A350-900 fra en flykirkegård for å installere den nye Business Class kabinen også her.

De to flyene det er snakk om, er Airbus A350-900 med registreringene D-AIXR og D-AIXS. Leveransen til Lufthansa fra Airbus fant sted november og desember 2023. Men Lufthansa kunne ikke ta dem i bruk da de nye Business Class-setene manglet. De nødvendige godkjenningene for setene manglet, og derfor kunne de ikke installeres som planlagt av Airbus.

Flykirkegåden i Teruel – til Toulouse

Lufthansa bestemte seg raskt for å parkere de nye flyene på flykirkegården i Teruel, Spania. Rett og slett i påvente av å få de nye setene installert. Etter at godkjenningen for den nye Business Class er på plass. Har flyselskapet fløyet de to flyene til Toulouse for ettermontering av den nye Lufthansa Business Class Allegris.

Rask installasjon i Toulouse

Etter at Lufthansa allerede hadde overtatt disse to Airbus A350-900 og de var teknisk i perfekt stand, består arbeidet hovedsakelig av å installere den nye Business Class. Dette bør være mulig i løpet av noen få uker, slik at man snart kan forvente levering av disse flyene til München.

Foto:Lufthansa.

Nye ruter med ny Business Class

Lufthansa vil med disse flyene utvide tilbudet av ruter hvor man kan oppleve den nye Business Class. For øyeblikket er dette fortsatt flyvningene til Vancouver og Toronto, men også Chicago, San Francisco og Shanghai skal snart betjenes med Lufthansas nyeste produkt.

Innføringsfase og fremtidige planer

Man befinner seg fortsatt i innføringsfasen av det nye Business Class konseptet. Lufthansa garanterer heller ikke at man faktisk får disse setene. Om noen få uker starter fase to, og da vil den nye kabinen bli brukt på faste ruter.

Kilde: AeroTelegraph.