SAS står overfor betydelige endringer i sine premiumprodukter etter å ha kommet ut av konkursprosessen. SAS-sjef Anko van der Werff har uttrykt ønske om å forbedre selskapets europeiske Business Class, kjent som EuroBiz, samt oppdatere Wi-Fi-tjenestene om bord.
Fremtidige Endringer i EuroBiz
Van der Werff, som talte på Future Travel Experience 2024 i Dublin denne uken, indikerte at selskapet ser på en omfattende overhaling av deres europeiske Business Class.
Vi analyserer en seriøs overhaling av vår europeiske Business Class, sa van der Werff.
Han påpekte at premium fritidsreiser fortsetter å vokse, og at passasjerer er villige til å bruke mer, men at SAS’ nåværende kabiner og produktutvalg ikke tillater tilstrekkelig differensiering. Mens van der Werff ikke ga mange detaljer om de kommende endringene, understreket han at selskapet planlegger en betydelig oppgradering i 2025.
Are the days of EuroBiz seating numbered? Probably not, but as SAS reinvents itself out of bankruptcy, CEO Anko van der Werff is keen to see changes in the product the company offers.
Oh, and that includes wi-fi, too.https://t.co/IylFN7NrvS#PaxEx #IFEC #FTEEMEA
— Seth Miller (@WandrMe) June 12, 2024
EuroBiz-oppgraderinger
Han påpekte at premium fritidsreiser fortsetter å vokse, og at passasjerer er villige til å bruke mer penger. Videre at SAS’ nåværende kabiner og produktutvalg ikke tillater tilstrekkelig differensiering. Mens van der Werff ikke ga mange detaljer om de kommende endringene, understreket han at selskapet planlegger en betydelig oppgradering i 2025.
Premium reiser og Skandinavisk fokus
Van der Werff nevnte også at privatflytrafikken øker i Skandinavia. Noe som utfordrer SAS til å forbedre både tidtabeller og punktlighet. Han understreket at selv om SAS ikke planlegger å tilby en førsteklasses opplevelse, kan de definitivt heve standarden for produktdifferensiering før, under og etter flyturen.
«Vi forventer ikke å levere en førsteklasses opplevelse, da det ikke er i tråd med skandinavisk kultur. Men vi kan definitivt forbedre oss på produktdifferensiering både før, under og etter flyreisen,» la van der Werff til.
Forbedring av Wi-Fi
I tillegg til forbedringene i EuroBiz, vurderer SAS også en oppgradering av selskapets internettjenester om bord. Dette er en del av selskapets satsing på å forbedre kundetilfredsheten (NPS).
Van der Werff nevnte at valget mellom å dreie mot en lavprisoperasjon eller fullservice er klart:
«Snarere enn å gå ned, tror jeg du vil se oss gå opp.»
SAS’ mål er å tilby en bedre flyopplevelse som svar på endringer i passasjeratferd og markedskrav. Detaljene er ennå ikke endelig besluttet, men selskapet planlegger trinnvise forbedringer i sine tjenester.