Bonus Program Strawberry

Spenn blir navnet på Norwegian og Strawberrys nye digitale fordelsvaluta

Spenn Norwegian Strawberry
Foto: Pressemelding Norwegian.

Spenn blir navnet på den nye fordelsvalutaen. Lansering i fjerde kvartal 2024. Dette er siste nytt om samarbeidet mellom Norwegian og Strawberry (Tidligere Nordic Choice Club).

Mot slutten av året lanseres Spenn, den nye digitale fordelsvalutaen som Norwegian og Strawberry har utviklet sammen. Christoffer Sundby, tidligere konserndirektør for marked og kunde i Norwegian, er utnevnt som administrerende direktør for satsingen.

Enkel tilgang til fordeler

I Spenn-appen kan medlemmer av både Strawberry og Norwegian Reward samle og bruke poeng på tvers av begge lojalitetsprogrammene. Dette betyr at du nå kan tjene Spenn på hotellovernattinger og bruke dem til å betale for flyreiser, eller omvendt. Tidligere har medlemmer vært bundet til å bruke poengene sine innenfor ett lojalitetsprogram, men med Spenn får de frihet til å bruke oppsparte poeng uavhengig av programtilknytning.

Samarbeid og fremtidige partnere

I første omgang inkluderer samarbeidet Norwegian Reward og Strawberrys lojalitetsprogram, men planen er å utvide Spenn til flere merkevarer, noe som vil gi enda flere muligheter for opptjening og bruk av poeng.

– Dette er en viktig milepæl i samarbeidet vårt, og jeg er overbevist om at bakgrunnen til Christoffer gjør ham til den rette personen til å lede selskapet, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.

Tidligere OL-seiler i førersetet

Christoffer Sundby, som også har erfaring som OL-seiler, har vært en sentral figur i utviklingen av Spenn. Med en variert karriere bak seg, inkludert lederstillinger i McKinsey og Circle K, er han nå klar til å lede selskapet som vil tilby kundene en unik fordelsvaluta.

Spenn vil bli en gamechanger i markedet. Et visjonært prosjekt trenger en visjonær leder, og Sundby passer perfekt til rollen, sier Petter A. Stordalen, eier av Strawberry.

Lansering i november

Tjenesten vil være tilgjengelig for kunder i november 2024, og i tillegg til Norwegian og Strawberry vil det være utvalgte partnere som blir en del av Spenn-universet. Det er også bekreftet at Widerøe planlegger å bli med i samarbeidet.

Felleseid lojalitetsprogram
Foto: Norwegian.

Fremtidsutsikter

Selv om lanseringen av Spenn har vært krevende både teknologisk og forhandlingsmessig, er både Norwegian og Strawberry optimistiske når det gjelder prosjektets suksess. De har foreløpig ikke satt konkrete mål for lønnsomhet, men fokuset er på å skape verdi for kundene først.

– Med det konkurranseinstinktet Christoffer Sundby har, er jeg trygg på at han vil lede Spenn til lønnsomhet, sier Stordalen.


Om Spenn

  • Digital fordelsvaluta etablert av Norwegian og Strawberry.
  • Gjør det enklere for forbrukere å benytte oppsparte poeng på tvers av lojalitetsprogrammer.
  • Lansering i fjerde kvartal 2024.
  • Ledet av Christoffer Sundby.
  • SPENN Group: Ett samarbeid av styrker fra Norwegian Air Shuttle og Strawberry

    SPENN Group er resultatet av et samarbeid mellom Norwegian Air Shuttle og Strawberry, to ledende selskaper i sine respektive bransjer. Norwegian, kjent som et av Europas største lavprisflyselskaper, og Strawberry, en stor aktør innen nordisk gjestfrihet, forenes for å skape en felles lojalitetsvaluta. Dette initiativet vil gi medlemmene større fordeler, inkludert tilgang til et bredere utvalg av produkter og tjenester. Målet er å tilby mer engasjerende og personlige medlemsopplevelser gjennom dette samarbeidspartnerskapet.