Flyselskap Hotel SAS EuroBonus

SAS og Scandic inngår strategisk og kommersiell samarbeidsavtale

strategisk og kommersiell samarbeidsavtale
Anko van der Werff og Jens Mathiesen.  Foto :SAS

SAS og Scandic, to av de ledende aktørene i den nordiske reiselivsbransjen, har signert en strategisk og kommersiell samarbeidsavtale. Målet er å tilby unike og eksklusive fordeler til deres lojalitetsmedlemmer. Disse fordelene blir tilgjengelige fra første kvartal 2025.

Partnerskapet har fått navnet «Friends with benefits». Dette skal fremheve det sterke og gjensidig fordelaktige forholdet mellom SAS og Scandic, og deres kunder. Gjennom samarbeidet kan medlemmer av SAS EuroBonus og Scandic Friends nyte eksklusive fordeler, som gjør reise- og hotellopplevelsen mer integrert og belønnende.

Strategisk og kommersiell samarbeidsavtale

Samarbeidet fokuserer på å tilby attraktive fordeler på felles kontaktpunkter. Dette skal forbedre opplevelsen for gjester, reisende og kunder. Til sammen har lojalitetsprogrammene over 11 millioner medlemmer. Målet er å skape en mer personlig og sømløs reiseopplevelse.

strategisk og kommersiell samarbeidsavtale
Foto: SAS.

Status-Match

I første fase vil det bli innført statusmatching mellom EuroBonus og Scandic Friends, samt en enklere prosess for poengkonvertering. Disse funksjonene vil være tilgjengelige fra første kvartal 2025. Flere fordeler og oppgraderinger vil komme senere i løpet av året.

Avtalen mellom Scandic og SAS viser hvordan de ledende aktørene i nordisk gjestfrihet kan skape verdi for millioner av reisende. Dette partnerskapet gir sterke insentiver til å velge både Scandic og SAS for fremtidige hotell- og flybestillinger. Jeg ser frem til å samarbeide med SAS for å kontinuerlig tilføre verdi for våre gjester, medlemmer og selskaper.

Jens Mathiesen, administrerende direktør i Scandic Hotels Group.

 

Vi er begeistret for å lansere dette partnerskapet med Scandic, et av de mest ikoniske hotellmerkene i Skandinavia. Sammen skaper vi et unikt tilbud som forbedrer reiseopplevelsen for våre EuroBonus-medlemmer. Vi kombinerer styrkene til to pålitelige skandinaviske merkevarer for å tilby enda større belønninger og eksklusive fordeler både i luften og på bakken.

Anko van der Werff, administrerende direktør i SAS.

EuroBonus, Nordens ledende lojalitetsprogram med nesten 8 millioner medlemmer, handler om å skape engasjement og verdi for hyppige reisende. Medlemmer får fordeler som tilgang til lounger, fast track og prioritert ombordstigning. De kan også tjene poeng som kan brukes på flyreiser, oppgraderinger, hotellopphold, leiebiler og mer. Dette nye samarbeidet med Scandic vil gi enda mer verdi til EuroBonus-medlemmer og styrker SAS’ forpliktelse til bekvemmelighet og kundetilfredshet.

Scandic Friends (snart med benefits)

Lojalitetsprogrammet Scandic Friends har blitt bygget om fra grunnen, og byr nå på en bedre, mer personlig og digitalisert gjesteopplevelse. Scandic Friends er det største lojalitetsprogrammet i hotellbransjen i Norden med tre millioner medlemmer, og ved å utvikle det videre, ønsker selskapet nå å doble antall medlemmer innen 2030.

Medlemsnetter bestilt via Scandic Friends utgjorde i 2023 om lag 38 prosent av antall solgte romnetter. Det nye lojalitetsprogrammet forventes å bidra til både flere bookinger og større inntekter.

Nye Scandic Friends har ny struktur og nytt design, og går fra fem til sju medlemsnivåer. Hvert nivå inneholder utvalgte fordeler og tilbud som skal møte gjestenes behov, uansett hvor hyppig de benytter seg av Scandics tjenester. Medlems- og nivåspesifikke tilbud forbedres, det blir enklere å tjene og løse inn poeng, enklere å benytte fordeler og avansere i programmet, i tillegg til at man får flere muligheter til å forbedre sitt opphold gjennom ulike tilleggstjenester, som for eksempel oppgradering av rom eller forhåndsbestilt drikke på rommet.