17. oktober 2024 landet Lufthansas første Airbus A350-900 utstyrt med den nye First Class i München. Flyet, med registreringen D-AIXW og navnet Leverkusen, ankom etter en kort flytur fra Airbus-fabrikken i Toulouse.
Forsinket, men endelig på plass
Selskapets nye Allegris First Class-suiter fra prosjektet skulle egentlig ha debutert tidligere i år. På grunn av forsinkelser har imidlertid de tre luksuskabinene vært tomme på de første A350-900-flyene, der midlertidige økonomiklasse-seter ble installert i stedet. Nå er det første flyet med de nye suitene klart til bruk.
Lufthansas nye First Class om bord
Lufthansa bekreftet via offisielle kanaler at dette flyet virkelig har selskapets First Class-suitene om bord. Lufthansa-sjef Carsten Spohr hadde tidligere bekreftet at Allegris produktet ville debutere i høst, men uten å spesifisere en nøyaktig dato.
Klar for rutetrafikk
Det har vært spekulasjoner om at flyet vil gå i rutetrafikk for første gang 27. oktober. Dette kan også være dagen Lufthansa offisielt presenterer sitt nye produkt for offentligheten.
En ny æra for Lufthansa
Med den nye Allegris produktet står Lufthansa overfor en spennende utfordring. Produktet er komplekst, og passasjerene må lære hvordan de skal bruke det. Spesielt First Class Suite Plus, som kan reserveres alene eller sammen med en partner, vil kreve nye bestillingsmetoder.
Den nye Lufthansa Første klasse produktet markerer starten på en ny æra med luksuriøs flyopplevelse.
Lufthansa Allegris: Den nye reiseopplevelsen i alle klasser på langdistanseruter
Mer enn 100 nye Lufthansa Group-fly, som Boeing 787-9s, Airbus A350s og Boeing 777-9s, vil fly til destinasjoner rundt om i verden med det nye «Allegris»-tilbudet.
I tillegg vil fly som allerede er i tjeneste med Lufthansa, som Boeing 747-8, bli konvertert. Den samtidige forbedringen av reiseopplevelsen i alle klasser, sammen med Lufthansa Group-omfattende erstatning av mer enn 30 000 seter, er unike i konsernets historie. Med disse initiativene understreker selskapet sine klare premium- og kvalitetsstandarder.
Innen 2025 vil Lufthansa-konsernet investere totalt 2,5 milliarder euro i nye produkter og tjenester alene for å forbedre kundeopplevelsen ytterligere på alle trinn av reisen – fra bestilling, gjennom flyplassen, loungen og selve reisen.