For fjerde år på rad har KLM vunnet den prestisjefylte APEX World Class Award. Denne anerkjennelsen fra både kunder og bransjen er en hyllest til KLMs arbeid med kundeopplevelse, bærekraft og sikkerhet.
Den internasjonale Airline Passenger Experience Association (APEX) deler ut prisen årlig, basert på omfattende undersøkelser og kundeanmeldelser fra hele verden. Ben Smith, administrerende direktør i Air France-KLM, mottok prisen i Los Angeles fra Joe Leader, administrerende direktør i APEX Group.
KLMs stolte historie
KLM, grunnlagt i 1919, er verdens eldste flyselskap som fortsatt opererer under sitt opprinnelige navn. Selskapet fløy sin første rute i 1920, mellom London og Amsterdam. Siden da har KLM bygget en solid posisjon i internasjonal luftfart og satt en høy standard for kvalitet og service. Gjennom årene har KLM utvidet sine rutenettverk, modernisert sin flåte og vært blant de første til å fokusere på bærekraftige løsninger i luftfartsbransjen.
Etter fusjonen med Air France i 2004, har KLM fortsatt sin vekst og innovasjon som en del av Air France-KLM-konsernet. Til tross for utfordringer har selskapet holdt fast ved sin opprinnelige visjon om kvalitet og kontinuerlig forbedring, både på bakken og i lufta.
APEX World Class Award – En pris som reflekterer kvalitet i alle ledd
APEX World Class Award belønner topp prestasjoner innen service, kundeopplevelse, bærekraft og sikkerhet. KLM arbeider målrettet med alle disse aspektene for å sikre en eksepsjonell reiseopplevelse – både på flyplassen, i loungene og om bord.
KLMs administrasjon: «Stolte av pris og bærekraftig satsing»
Vi er utrolig stolte over å ha vunnet APEX World Class Award for fjerde år på rad. Vi setter høye standarder for å frakte passasjerene komfortabelt og sikkert. Samtidig fokuserer vi på å gjøre flyreisen renere, stillere og mer drivstoffeffektiv. For å oppnå dette investerer vi tungt i flåtefornyelse, og de første Airbus A321neo-flyene har vært i drift siden august 2024. I tillegg har vi forbedret kundeopplevelsen på langdistanseflyene med innføringen av Premium Comfort og vårt nye Business Class-produkt. Denne prisen er en verdig anerkjennelse til alle i KLM som hver dag jobber for å gi kundene en uforglemmelig opplevelse.
Barry ter Voert, CXO & EVP Business Development i KLM.
APEX anerkjenner KLMs ledende rolle i Europa
Dr. Joe Leader, administrerende direktør i APEX Group, uttrykker KLMs betydning:
«KLM fortsetter å nå nye høyder innen APEX World Class, og representerer toppen av europeisk luftfartsekspertise. Selskapets uforglemmelige hollandske stil, fra elegant servering til komfort om bord, gjenspeiler KLMs dedikasjon til å forbedre passasjeropplevelsen. KLMs lederskap innen bærekraft, fra innovativ drivstoffbruk til miljøbevisst kabindesign, viser en fremtidsrettet tilnærming som skiller seg ut globalt. KLM er en ekte representant for de høye standardene til APEX World Class.»
KLMs fremtidige satsinger
Som verdens eldste flyselskap fortsetter KLM å innovere og bygge på sin arv. Med mål om å tilby en bedre og mer bærekraftig reiseopplevelse, satser KLM på ny teknologi, flåtefornyelse og tiltak for å redusere karbonutslipp. Med sin klare visjon og sterke historie, er KLM godt posisjonert for å møte morgendagens utfordringer i luftfarten.