
Lufthansa har introdusert en ny tjeneste for bagasjehenting og innsjekking hjemmefra for passasjerer som reiser fra Frankfurt lufthavn. Samarbeidet med teknologiselskapet AirPortr gjør det mulig å sende bagasjen direkte fra hjemmet eller hotellet til flyplassen.
Slik fungerer tjenesten innsjekking hjemmefra
Passasjerer kan spore bagasjen i sanntid via en personlig sporingslenke og motta en digital innsjekkingskvittering. Dette gir en stressfri reise til flyplassen, uten tunge kofferter. Man går rett gjennom sikkerhetskontrollen og henter bagasjen på sluttdestinasjonen.
Tilgjengelige områder
Tjenesten gjelder for passasjerer i Frankfurt og nærliggende byer som Mannheim, Heidelberg, Hanau, Aschaffenburg, Wiesbaden, Mainz, Darmstadt og Bensheim. Lufthansa planlegger å utvide til flere områder i fremtiden.
Enkel booking og priser
Passasjerer kan bestille henting opptil 36 timer før avgang via lufthansa.com. Prisene starter på €25, avhengig av sted og hentetid.

En del av Lufthansas premiumstrategi
Lufthansas Chief Customer Officer, Heiko Reitz, sier at tjenesten forbedrer reiseopplevelsen og utvider selskapets premiumtilbud.
- «Målet vårt er å gjøre reisen enklere fra første minutt,» sier Reitz.
Tjenesten sparer tid og gir ekstra komfort, spesielt for dem som bruker offentlig transport til flyplassen. Er dette fremtidens måte å reise på?
Lufthansa iD:
Lufthansa iD er nøkkelen til å nyte en personlig reiseopplevelse. Etter en rask og enkel registreringsprosess kan reisende logge inn på en bærbar PC, nettbrett eller smarttelefon med e-postadresse. De har så sjansen til å lagre personlige detaljer, holdninger og preferanser (for eksempel sete, måltider, foretrukket flyplass) i deres profil og å endre dem når som helst. Dette øker bestillingsprosessen, siden den lagrede informasjonen, for eksempel navn, kontakt eller betalingsdata, fylles automatisk inn når flyet er booket.