
Lufthansa forbedrer reiseopplevelsen for sine passasjerer. Fra 26. februar vil nye retter i Lufthansa Business Class på korte og mellomlange ruter.
Flere valg for reisende
Det nye cateringkonseptet gir passasjerene flere valg. Reisende kan glede seg til nye forretter, hovedretter og desserter. Maten kombinerer lokal matkultur med europeiske smaker. Høykvalitets ingredienser fra hele Europa står i fokus. Kjendiskokken Johann Lafer, sammen med Lufthansas kulinariske team og Gate Gourmet, har utviklet de nye rettene.
Større variasjon om bord
På flyvninger rundt to timer kan passasjerer velge mellom flere kalde retter, både vegetariske og ikke-vegetariske. På lengre flyvninger, over tre timer, vil det nå være tre varme retter å velge mellom, i stedet for to.
Nye retter i Lufthansa Business Class – forhåndsbestill menyen hjemmefra
Passasjerer kan enkelt forhåndsbestille måltider med tjenesten “Pre-Select”. Dette er gratis og mulig for flyvninger over to timer. Reisende kan velge blant opptil ni varme retter. Dette gir et større utvalg og bidrar til bedre planlegging. Mindre overflødig mat betyr mer bærekraftig bruk av ressurser.
LES OGSÅ:
Lufthansa gjeninnfører gratis te og kaffe i økonomi for øke kundetilfredsheten
En helhetlig reiseopplevelse
“Pre-Select” viser Lufthansas engasjement for å gi passasjerene en jevn og høykvalitets opplevelse. Caroline Drischel, Senior Vice President Customer Journey i Lufthansa Group, sier at denne servicen allerede tilbys på SWISS-flyvninger og snart ombord hos Austrian Airlines.
Fokus på kvalitet og bærekraft
Heiko Reitz, Chief Customer Officer i Lufthansa Airlines, understreker viktigheten av regional opprinnelse og bærekraft. Lokale og europeiske produkter står sentralt. Lufthansa-gjester kan se frem til en ny kulinarisk opplevelse.
Kilde: Lufthansa newsroom
Lufthansa var et av de fem flyselskapene som etablerte Star Alliance i 1997, en global allianse der bl.a. SAS, Air Canada, Singapore Airlines, United Airlines, Thai Airways og All Nippon Airways inngår. Lufthansa er i dag et av verdens største flyselskaper med 90 000 ansatte og virksomheter innen bl.a. catering, teknisk vedlikehold, flyvertrening og frakt, foruten ren passasjertrafikk.