Flyselskap

Devaluering av fordelsprogrammet SAS EuroBonus

Devaluering SAS resultater SAS fly storbritannia

Uten forvarsel har SAS hevet prisene for oppgradering utført med Eurobonus-poeng.  Programmets fire millioner medlemmer sitter igjen med «svarteper».

I forbindelse med fordels- og lojalitetsprogram er ærlighet og transparens viktige elementer. Videre er det hensiktsmessig å varsle medlemmene om fremtidige endringer. Hvis kunder ikke blir varslet om endringer, er det et klart brudd på lojaliteten og tilliten til selskapet.

SAS har nå valgt å skru opp prisene på såkalte airport-upgrades, og de har loven på sin side. Det fremkommer av  betingelsene for Eurobonus-programmet. Men det er dårlig forretnings-skikk å foreta endringer uten å forhåndsvarsle kundene. Hvis medlemmene blir varslet om endringen, har man mulighet til å bruke poengene før endringen trår i kraft.

Markant devaluering

devaluering

Oppgradering

Gammel poengsats

Ny poengsats

Endring

Fra SAS Go til SAS Plus

15 000

25 000

66,67%

Fra SAS Plus til SAS Business

25 000

35 000

40 %

Fra SAS Go til SAS Business

40 000

50 000

25 %

Med en økning på 40%, så er det tydeligt at det er  populært å oppgradere  fra SAS Go til SAS Plus. Det er nok mange som spør om denne oppgraderingen på flyplassen eller benytter seg av auksjonen på Plusgrade.

Airport Upgrades har vært veldig gunstige prismessig, og en god mulighet for å bruke opptjente SAS EuroBonus poeng. Det er beklagelig at dette skjer uten noen varsel. Det er nok et eksempel på at SAS er dårlig på å varsle sine endringer.

 

%d bloggere liker dette: