Flyselskapet Norwegian må igjen leie inn fly fra andre flyselskaper for å ha kapasitet til å dekke alle rutene, og avgangene de har satt opp i årets sommerprogram.
Selskapet har leid «hjelp» fra det greske charterselskapet Orange2Fly, britiske Titan Airways og latviske Smartlynx, skriver Aftenposten.
De to sistnevnte er tidligere brukt av Norwegian for å bistå i trafikktunge perioder. Mens selskapet Orange2Fly er relativt nystartet
og stiller med én maskin fra 2001.
Må dekke alle rutene
For kunder som ikke ønsker å fly med et fremmed selskap, er Norwegian samarbeidsvillige.
– Vi gir våre reisende beskjed om slike endringer så tidlig som mulig. Slik at de får mulighet til å avlyse turen og få pengene tilbake dersom de ønsker det. Svært få benytter seg av dette tilbudet.
Lasse Sandaker- Nielsen, Kommunikasjonssjef, Norwegian
Norwegian fikk en dårlig start på forrige sommer sesong. Hundrevis av norske Syden-turister fikk sommerferien sin ødelagt fordi selskapet ikke hadde mannskap til å dekke de flyavganger det hadde solgt billetter til.
Denne sommeren har Norwegian, i likhet med tidligere år, måttet ty til innleie fra flere utenlandske selskaper som skal sørge for å få kundene dit de skal.
Kilde: NTB / Aftenposten