Emirates tok nok en gang med seg prisen i kategorien for verdens beste underholdningstilbud ombord. Dette er det 13. året på rad at flyselskapet mottar denne prisen under prestisjetunge Skytrax World Airline Awards 2017. Flyselskapet fikk også pris for beste First Class velværesett.
Skytrax World Airline Awards anses å være et globalt benchmark for enestående tjenester blant verdens beste flyselskaper. I år var det hele 19,8 millioner kunder i 105 land som stemte frem vinnerne. Undersøkelsen tok for seg over 320 flyselskaper fra august 2016 til mai 2017.
Verdens beste underholdningstilbud ombord siden lansering
Emirates’ underholdningssystem, ice, ble lansert i 2003 og har siden det vært best i klassen, som prisvinner i underholdnings-kategorien de 13 siste Skytrax-utdelingene.
I dag består ice av over 2500 kanaler med underholdning – som inkluderer alt fra de siste storfilmene, prisbelønnede TV-serier, live-TV, musikk og dataspill.
Emirates’ innsats for å tilby sine reisende en overlegen reiseopplevelse forsterkes ved at produktene kontinuerlige forbedres – bare det siste året har ice-innholdet vokst med 28 prosent for å gi de reisende flere underholdningsvalg enn noensinne.
Det nye innholdet består blant annet av gratis ekspertkurs fra LinkedIn Learing innenfor områder som ledelse, markedsføring og kreativitet. I tillegg har ice nå språkkurs fra uTalk i sitt tilbud på lærings-sidene, der en serie med videoer tilbyr reisende nybegynnerkurs i arabisk, tysk, fransk, spansk og italiensk.
Emirates har også investert mye i å kunne tilby internett og live-TV ombord. I dag tilbyr 129 fly, inkludert 16 A380, muligheten til å se på live-TV. Wi-Fi er tilgjengelig på 86 prosent av Emirates’ flåte, og antallet øker hver måned. Emirates tilbyr reisende i alle kabiner 20MB gratis Wi-Fi ombord, et tilbud omtrent 800 000 passasjerer benytter seg av hver måned.
Beste First Class velværesett
Emirates vant også en pris for sine First Class velværesett. Nylig oppgraderte Emirates velværeproduktene i alle kabiner for å forbedre komforten i lufta. Blant de nye produktene som ble introdusert i fjor, finner man hudpleieserien fra det prisbelønte irske merket VOYA. Produktserien ble utviklet eksklusivt for Emirates, og er å finne i signaturflyet A380s shower SPA og på badene på First og Business Class.
I tillegg har Emirates inngått et samarbeid med det italienske luksusmerket Bulgari, som har designet mappene til de nyeste velværesettene. Det nye velværesettet på First and Business Class er utstyrt med Bulgari’s ’woody floral’ duft – Eau Parfumée au thé noir – og inneholder hudpleieprodukter for velvære under hele flyturen.
I desember introduserte også Emirates verdens første fuktighetsgivende pysjamas for reisende i First Class-kabinen. Pysjamasen bruker Hydra Active Microcapsule Technology som bidrar til å beholde hudens fuktighet under hele flygningen. Sammen med pysjamasen får man også et mykt og deilig pledd som skal bidra til en god natts søvn på First Class.
Om Emirates
Emirates er verdens største internasjonale flyselskap, med et omfattende nettverk som har vokst til å inkludere 156 destinasjoner i 83 land på seks kontinenter, med praktiske forbindelser via knutepunktet i Dubai.