Under prisutdelingen APEX Passenger Choice Awards i California denne uken stakk Emirates av med prisen for beste underholdning for sitt underholdningssystem ice.
I tillegg ble toppsjefen i flyselskapet, Sir Tim Clark, hedret med CEO Lifetime Achievement Award, Emirates fikk prisen for beste originale video for sin Welcome to ice-film og ble tildelt fem stjerner i Global Airline Official Airline Rating, den høyeste rangeringen i det første rangeringsprogrammet basert 100 prosent på verifiserte kundetilbakemeldinger.
The Passenger Choice Awards arrangeres av APEX (Airline Passenger Experience Association), og er en prisutdeling basert på tilbakemeldinger fra passasjerer fra hele verden. Passasjervurderinger fra mer enn 500.000 flyvninger i tidsrommet mellom 24. oktober 2016 og 31. juli 2017 dannet grunnlaget for kåringen.
Om Emirates ICE
I dag har ICE over 2500 kanaler med underholdning, inkludert de nyeste filmene fra hele verden på over 30 språk. I tillegg til mange prisbelønte TV-serier, en stor musikksamling og over 100 spill. I løpet av det siste året har over 10% mer underholdning blitt lagt til, inkludert mer variert innhold, noe som gir kundene flere valg enn noensinne.
Emirates har investert store summer i internett og Live TV om bord. Per i dag tilbyr selskapet ICE tilbudet i 138 fly Live TV, inkludert 18 av selskapets Airbus A380s. Wi-Fi-tilkobling er tilgjengelig på 90% av flåten, og flere blir oppgradert hver måned. Emirates tilbyr kunder over alle klasser 20 MB gratis Wi-Fi-data, og hver måned over 800 000 passasjerer koble mens inflight.
Som en del av den nylig utvidede Wi-Fi-tilbudet ombord, har Emirates Skywards-medlemmer spesielle fordeler avhengig av medlemsklassen og reiseklassen. SITAONAIR, som leverer den personlige inflight-tilkoblingsopplevelsen ombord i Emirates, ble tildelt Best Personalization Innovation på APEX-prisen.