Å fly med selskapet vil «så vidt vi vet nå ikke lengre være mulig etter 28. oktober senest», på grunn av likviditetsproblemer, skriver Air Berlin-toppsjef Thomas Winkelmann i et brev til sine ansatte.
Selskapet erklærte seg konkurs i august, etter å ha mistet pengestøtten fra sin største aksjonær Etihad Airways.
Flyene har imidlertid gått fram til nå som følge av et nødlån fra tyske myndigheter.
Slutt, gjelder ikke for Niki og LGW
Datterselskapene Niki i Østerrike og LGW i Tyskland er i seg selv ikke konkurs, og vil kunne fortsette å fly etter 28. oktober.
I mellomtiden forhandler Lufthansa og det britiske flyselskapet EasyJet om å kjøpe deler av det konkursrammede selskapet. Forhandlingene avsluttes torsdag, men er avhengige av grønt lys fra europeiske konkurransemyndigheter – en prosess som kan ta flere måneder.
EasyJet har redusert sitt opprinnelige bud som var på MEUR 50. Dette skyldes uenigheter om hvilke verdier Air Berlin egentlig besitter. Lufthansa er den andre parten Air Berlin forhandler med om fly i flåten og datterselskap.
Partene skal forsøke å komme til enighet denne uka, hvis ikke så kollapser trolig forhandlingene med easyJet.
–Vi vil vite mer om et par dager når det gjelder en eventuell enighet, sier Winkelmann, og legger til at forhandlingene har vært intense.