Flyselskap

Passasjerene gir SAS 4 av 5 mulige stjerner ved APEX-awards

5 mulige stjerner

Etter at 500 000 globale flyreiser er vurdert, får flyselskapet SAS fire av fem mulige stjerner. Samlet flyopplevelse, sittekomfort, kabinservice og underholdning er noen av kategoriene som skal vurderes av de reisende. Bak kåringen står non-profit organisasjonen APEX, Airline Passenger Experience Association.

«For oss er flyreisen så mye mer enn en transport fra A til B. Det er en del av turen, uansett hvor vi er på vei og hvorfor. Utmerkelsen er en bekreftelse at vårt fokus på reiseopplevelse har vært riktig. Investering i en ny kabin og vår nye mat og drikke konsept «New Nordic by SAS» der nordisk mat filosofi, lokal opprinnelse og sesongbaserte råvarer er nøkkelen, er noen tiltak vi gjennomførte i løpet av denne perioden.

Gustaf Öholm, Head of Onboard Product and Services, hos SAS.

 

APEX er en ideell medlemsorganisasjon som arbeider for å kontinuerlig forbedre flypassasjerers opplevelse. En del av ambisjonen er å tillate reisende til å uttrykke sine synspunkter på flyselskapets leveranse. Til gjennomføring av undersøkelsen benyttet APEX en uavhengig personlig reiseplanleggingsplattform, TripIt. Ratingen kjent som Official Airline Ratings ™, løp fra 24 oktober 2016 til 31. juli 2017 og klassifiseringen er basert på verifisert tilbakemeldinger hvor reisende og anmeldelser er validert mot bekreftede reiseruter og geografisk plassering av mobile enheter.

tilbake fra ferie

Sikter mot 5 av 5 mulige stjerner

SAS var et av totalt 470 flyselskaper som ble vurdert og det var få som nådde toppen. 15 prosent av flyselskapene over hele verden mottok nok stemmer til å få tildelt fire stjerner klassifisering. 12 prosent av selskapene oppnådde femstjerners status. Flyselskapene er delt inn i Global Airlines, Major Regional Airlines og Low Cost Carriers.

Diplom Four Star Globalt Airline status av The Official Airline Ratings ™ ble utdelt på APEX messe i Long Beach 25. september. SAS har som mål å få fem stjerner neste år og inviterer alle reisende til å evaluere sine flyopplevelser i TripIt.

Du kan lese hele rangeringen og resultatene fra APEX 2018 her.

%d bloggere liker dette: