Nordens største netthandelsaktør, Komplett, lanserer nå sin egen betalingskasse KomPay. Med det ønsker Komplett å ta større kontroll over egne kunder og utfordre de store, etablerte betalingsaktørene.
– Vi ønsker å gi kundene smarte og relevante betalingsalternativer for å sikre en rask og sømløs kundereise. Gjennom vår egen kasse og ID-løsning KomPay, blir handleprosessen mer tilpasset den enkelte kunde, sier Live Haukvik, daglig leder for Kompletts nettbutikker i Norden.
I KomPay kasseløsning kan kundene velge relevante betalingsalternativer som faktura, VISA og Mastercard, samt betalingsutsettelse og delbetaling. Kundens historikk fra tidligere kjøp avgjør hvilket betalingsalternativ som blir foreslått for kunden ved neste handel.
Komplett utfordrer
– Vi erfarer at faktura på ingen måte er død, og at en god del kunder ønsker dette betalingsalternativet. Vårt fokus er at betalingen skal oppleves rask og enkel. For kort tid siden lanserte Komplett ettklikkskjøp. Det betyr at kundene kun trenger å trykke et klikk for å kjøpe et produkt. I tillegg er fokus på sikre løsninger helt avgjørende. Vi tror mange kunder synes det er betryggende at kundedataene tilhører et norsk selskap. I flere år har vi jobbet med å utvikle vårt eget sikkerhetsfilter for å beskytte kundedataene, sier Haukvik.
Komplett Bank er finansiell partner i KomPay. Det betyr at kunder som handler på faktura, betalingsutsettelse eller delbetaling, vi ha betalingsdialogen med Komplett Bank i etterkant.