Flyselskap

«LOUNGE by Lexus»

Lounge by Lexus

Et avslappende sted for internasjonale reisende, inspirert av luksus, design og «omotenashi» som Lexus-merkevaren står for
Lokalisert i Brüssel Airlines businesslounge «THE LOFT»

Offisielt åpnet av Pascal Ruch, Head of Lexus Europe, den 25. april 2018
Interiøret inkluderer møbler og elementer skapt av designere omtalt i Lexus Design Awards
Loungen er utstyrt med blant annet spa fra GROHE, premium lydrom fra Mark Levinson og en serie med «Real Pro Hot Stone»-avslapningsstoler fra Panasonic.
Den nye «LOUNGE by Lexus» på flyplassen i Brüssel markerer at Lexus ikke bare handler om noe av det ypperste innen bilens verden. Lexus er også en global, luksuriøs livsstilsmerkevare. Lounge-gjestene kan nyte godt av en rekke fasiliteter, slik at reisen blir så komfortabel, avslappende og hyggelig som mulig, samtidig som det er mulig å fordype seg i Lexus´ innholdsrike verden.

I «LOUNGE by Lexus» er det plass til 175 gjester. Den lekre loungen dekker et område på hele 700 kvadratmeter og er delt inn i forskjellige soner, der barområdet, sittegruppene og det dekorative og stille arbeidsrommet er sentrale elementer.

Halv million besøkende

Pascal Ruch, Head of Lexus Europe, åpnet den nye luksusloungen 25. april og sier konseptet har kjempepotensiale:

– En halv million reisende besøker Brüssel Airlines businesslounge «THE LOFT» hvert år. Derfor ser vi i Lexus på dette partnerskapet som en meget spennende og unik mulighet til å bringe våre kjerneverdier ut til et globalt publikum. Dette er et sted der folk kan kose seg og samtidig bli kjent med Lexus – uten å måtte befinne seg bak rattet på en av bilmodellene våre, sier Ruch.

«LOUNGE by Lexus» er noe ganske annet enn et tradisjonelt showroom der bilene er i fokus. I loungen skal de besøkende få muligheten til å utforske arven og se hvilke fantastiske opplevelser de kan forvente seg av Lexus-merkevaren. Området tilbyr alt de reisende kan forvente – og enda litt til. Dette ved hjelp av et moderne, men likevel lett gjenkjennelig Lexus-design, innredning og materialer av høy kvalitet, omhyggelig komponerte mat- og drikkemenyer, underholdning, avslapping og revitalisering.

«Omotenashi» er et sentralt begrep i Lexus´ filosofi. Det japanske ordet for gjestfrihet betyr for Lexus så mye mer. Se gjerne på det som den hemmelige ingrediensen. Det er et kjennetegn for den japanske kulturen og dermed også Lexus-kulturen. Det handler om å kunne forutse kundens behov og hele tiden levere litt mer enn det som forventes.

Komfort og underholdning i særklasse

Alle møbler og elementer som er valgt ut i loungeområdet taler det samme designspråket som bilene i Lexus-familien. Belysningen er tilpasset ulike miljøer i loungen og inkluderer to slående vakre installasjoner: En klynge av iris-kuler over baren, samt et stående Inaho-lys som svinger når folk nærmer seg eller går forbi. Begge er videreutviklede bidrag fra Lexus Design Awards.

«LOUNGE by Lexus» har en spa-avdeling med omfattende fasiliteter for gjestene. Dette inkluderer rom med de nyeste dusjer og dusjtoaletter fra kvalitetsleverandøren GROHE. I tillegg finnes det fem «b.Relaxed»-soverom fra Brüssel Airlines, samt «Real Pro Hot Stone» avslapningsstoler fra Panasonic. De integrerte massasjeprogrammene ligner shiatsu-programmene både fører og passasjerer kan nyte godt av i flaggskipet Lexus LS.

Mark Levinson er en av verdens ledende lydspesialister. Kvalitetsleverandøren har et veletablert og eksklusivt samarbeid med Lexus, og designer skreddersydde lydsystemer for alle bilmodellene. Den eksepsjonelle kvaliteten Mark Levinson leverer kan nytes i et dedikert lydrom i loungen.

Den nye «LOUNGE by Lexus» er en del av Brüssel Airlines´ lounge «THE LOFT». Loungene er åpne hver dag fra 05:00 til 21:00 og gjestetilgangen til de to er den samme. Lexus-delen er designet av FITCH, et konsulentselskap innen detaljhandel og merkevare. Selskapet har tidligere produsert et vellykket designkonsept for Lexus´ europeiske forhandlernettverk. FITCH har plukket elementer fra disse prosjektene og fra «INTERSECT» – Lexus´ opplevelsessentre i Tokyo og Dubai. Sammen med mange nye ideer og spennende funksjoner, har dette resultert i en eksklusiv og delikat lounge med gjenkjennelsesfaktor.