I en melding fra Dow Jones Newswires skrives det at Lufthansa har bestilt 27 fly for kort- og mellomdistansenettverket sitt.
Flyene skal komme fra Airbus, og har en listepris på cirka tre milliarder dollar, tilsvarende 24,5 milliarder kroner.
Det tyske flyselskapet sier det er snakkom 24 A320neo og tre A321neo-fly. Leveransen skal skje i 2023 og 2024.
Lufthansa sier at ti av flyene skal gå til underbruket Swiss, mens resten går til morselskapet.
Beholder 747-8 for First Class
Tyske Lufthansa er verdens største flyselskap når det kommer til antallet passasjerer på første klasse og business, ifølge selskapets konsernsjef Carsten Spohr.
– Ingen flyselskap i verden selger så mange premiumseter som Lufthansa. På de aller største flyene har vi behov for 100 seter på første- og businessklasse – det er det ingen andre som har, sier Spohr til Business Insider.
Behovet for å tilby eksklusive seter gjør også at Lufthansa sett seg nødt til å investere i en flytype som nesten ingen andre vil ha.
– Det er derfor vi opererer med Boeing 747–8 på ruter hvor andre flyr med Boeing 777, sier Spohr.
Det siste tiåret har Boeing kun solgt 47 fly av typen 747–8, til henholdsvis Air China, Korean Air og Lufthansa. Andre store selskaper har valgt å sende jumbojeten til flykirkegården – eller har planer om å snart gjøre det.
Boeing har selv innrømmet at jumbojeten fremover primært vil bli brukt som fraktfly.