Flyselskapet ville ikke hjelpe passasjeren med å finne sin datamaskin, og mannen tok saken i egne hender.
Det amerikanske politiet etterforsker for tiden om en rengjøringspersonell på et Delta Air Lines-fly hadde litt for lange fingre da personen fant en datamaskin som ble glemt av en passasjer. I følge den lokale TV-stasjonen WSB-TV.
Ifølge den amerikanske flypassasjeren Robert, som glemte datamaskinen på et fly til Atlanta tidlig i desember, ringte han først flyselskapet for å få sin datamaskin tilbake.
Da flyselskapet ikke ville hjelpe ham, tok han saken i egne hender, og benyttet funksjonen «Find my iPhone» på telefonen for å lokalisere pcen sin. I ifølge appen befant den seg på en adresse i Hapeville, Atlanta, Georgia, bare ti minutter fra flyplassen.
– Jeg kontaktet Delta for å høre om de kunne hjelpe meg dem med å spore den, men de henviste meg til hittegods kontoret hvor jeg bare kunne legge igjen en melding. Men når du bruker «Finn min iPhone», viser den deg alle enhetene dine, og du kan zoome inn og se nøyaktig hvor de er, forteller Robert til WSB TV og påpeker at han senere ringte politiet.
Hadde solgt den videre
TV-stasjonen har i etterkant vært i kontakt med Hapeville Police Department og sett politiets rapport. Den bekrefter at personen på den nevnte adressen har fortalt politiet at han arbeider med flyrenhold ved Atlanta Hartsfield Flyplass. Han innrømmer at han tok datamaskinen og deretter solgte det videre for $ 500 (NOK 4400).
Politiet har i følge rapporten – overtalt mannen til å ringe kjøperen og kjøpe tilbake datamaskinen, hvorpå den ble returnert til passasjeren Robert.
Robert er imidlertid ikke fornøyd med hvordan Delta håndterte saken, og han har tatt historien til pressen fordi han er redd for at dette vil skje igjen.
– Det er nok mange som er slitne og trette etter en lang reise, og glemmer telefonen, datamaskinen eller noe annet. Og det er frustrerende og bekymringsfullt at ting kan bli stjålet så lett.
Passasjer glemte PC – Delta svarer
Tv stasjonen har vært i kontakt med Delta Air Lines for en kommentar.
En talsperson for selskapet sier at de ikke kan kommentere saken, da de fortsatt undersøker hendelsen, men talsmannen peker også på at Delta Air Lines bruker en underleverandør til rengjøringen av flyene, og at personen som tok datamaskinen, derfor mest sannsynlig ikke er ansatt. direkte av Delta Air Lines.
Politiet i Hapeville etterforsker fortsatt saken og kan derfor ikke kommentere saken for øyeblikket, skriver TV-stasjonen