Thai Airways International (THAI) med datterselskaper kunne notere et tap på nesten 11,6 milliarder baht (3,1 milliarder kroner) i netto tap i 2018, og vil fortsette med omstruktureringen selskapet implementerte i fjor.
Gruppen hadde en økning på 3,9 prosent i totalinntektene til 199,5 milliarder baht, som stammer fra ulike inntektskilder, inkludert passasjer- og frakt inntekter.
Gjennomsnittlig kabinfaktor var på 77,6 prosent, lavere enn fjorårets tall på 79,2 prosent. Totalt antall passasjerer var 24,3 millioner, en reduksjon på 1 prosent sammenlignet med året før.

Fortsetter omstruktureringen
Flyselskapet mottok fem nye Airbus A350-900-fly i løpet 2018, mens det pensjonerte to Boeing 737-400, noe som innebærer at flyselskapet hadde 103 fly i flåten per 31. desember 2018.
Med hensyn til året som kommer, er selskapet trygg på suksess som vil generere overskudd.
Thai Airways er i en delikat situasjon. Vi har gamle fly som har blitt overbelastet og det fører til problemer for driften … Vi har ofte måtte kansellere, reparere eller bytte fly.
For å snu skuta i 2019 har Thai Airways vedtatt flere tiltak for å øke inntektene, blant annet modernisere sin flåte, forbedre sin virksomhet og markedsføring online, og optimalisere sitt vedlikeholdssenter ved Pattaya U Airport. -Tapao og ved å øke arbeidskraftens produktivitet.
Nyhetsbyrået Reuters skriver at nye flytyper som vurderes er Boeing 787 Dreamliner, Airbus A350 og Airbus A330neo.