KLM blir det første flyselskapet i verden som markedsfører Stavanger gjennom augmented reality fra Facebook. Teknologien skal hjelpe nysgjerrige reisende å bli bedre kjent med reisemål før de bestiller flybilletter.
Stavanger er blant de tre utvalgte byene som nå skal markedsføres av KLM, sammen med Taipei i Kina og Edmonton i Canada.
Augmented reality er en spennende teknologi som vi tror våre kunder vil sette pris på. Vi tror at denne måten å markedsføre destinasjoner har stort potensial for å øke interessen for mindre åpenbare, men likevel fantastiske destinasjoner.
Emmelie Johansson, Marketing Manager i Air France-KLM, Norden.
Kampanjen «Try before you fly» gir en 360 graders visning av de ulike destinasjonene, noe som kan gjøre det lettere for reisende å bestemme hvor de ønsker å reise.I fremtiden vil også andre produkter og tjenester kunne inkluderes i annonseringen, i tillegg til destinasjoner.
KLM Markedsfører Stavanger
I 100 år har KLM Royal Dutch Airlines vært en pioner innenfor flyindustrien, og er i dag verdens eldste flyselskap som fortsatt flyr under sitt opprinnelige navn. I 2018 fløy KLM 34,1 millioner passasjerer til 162 destinasjoner verden over. I Norden flyr KLM til og fra 15 destinasjoner i Danmark, Finland, Norge og Sverige. Flåten omfatter 214 fly og flyselskapet har over 33 000 ansatte. KLM-konsernet består av KLM Cityshopper, Transavia og Martinair. KLM er også medlem i global SkyTeam Alliance, som består av 20 flyselskaper, og ett nettverk som strekker seg over 1 063 destinasjoner i 173 land.
KLM har i 14 år vært topprangerte av Dow Jones Sustainability Index, som er den ledende indeksen for å måle bærekraftige foretak. Som eneste europeiske selskap flyr KLM daglig interkontinentalt med en biodrivstoff-blanding. KLM står også for omtrent halvparten av innkjøpene av biodrivstoff på markedet, og var det første flyselskapet som fløy med biodrivstoff under en kommersiell flyreise.