Lufthansa flytter ytterligere to Airbus A380 fly til Munchen fra sommeren 2020. Fra München vil Lufthansa fly til Boston med A380 for første gang, og San Francisco vil tilbys som en årlig rute med dobbel dekkeren.
Fra og med sommeren 2020, vil Lufthansa ta av fra München med to ekstra Airbus A380-fly. Dette vil øke A380 flåten til totalt syv fly, med de resterende syv stasjonert i Frankfurt.
Snart kan Lufthansa-passasjerer oppleve verdens største kommersielle fly på fem ruter fra München, inkludert tillegg av to nye destinasjoner betjent av dobbeltekkeren. For første gang vil Lufthansa operere A380 til Boston og betjene San Francisco med en A380 året rundt. I tillegg til disse rutene, er Los Angeles, Beijing og Shanghai også på Münchens A380 program for sommeren 2020. Lufthansa utvider A380 flåten i Munchen.
Lufthansa utvider A380 flåten
Siden mars måned i 2018 har vi fløyet med A380 fra München. For noen uker siden ønsket vi velkommen passasjer nummer 1 million fra Munchen ombord i våre A380. Våre kunder og våre besetninger elsker A380-opplevelsen. Flaggskipet i flåten vår er perfekt for vår 5-stjerners hub München. Vi vil fortsette å vokse hvor kvalitet og kostnader går hånd i hånd.
Harry Hohmeister, styremedlem i Deutsche Lufthansa AG.
For tiden flyr Lufthansa Airbus A380 fra München til Los Angeles, Beijing og Hong Kong. I det kommende vinter-programmet 2019/2020 vil den store Airbusen fly til San Francisco, Miami og Hong Kong (frem til desember 2019) samt Shanghai (fra januar 2020).
Airbus A380 har vært flaggskipet i Lufthansa siden 2010, med en flåte på 14 fly. Fra sommeren 2020 vil syv bli stasjonert i München og syv i Frankfurt. Airbus A380 er verdens største kommersielle fly – 24 meter høyt og nesten 73 meter langt. Takket være en høy andel komposittmaterialer er A380 15 tonn lettere og har et 50 prosent lavere støynivå enn sammenlignbare langdistansefly. Videre flyr A380 inn og ut av flyplasser, med samme hastighet på anA320. Alle disse egenskapene bidrar til reduksjon av flystøy i flyplassomrder.
A380 har 33 prosent lavere drivstofforbruk og tilsvarende lavere CO2-utslipp enn fly fra tidligere generasjon.