Med bakgrunn av COVID-19-situasjonen innfører flyselskapet en midlertidig og generøs dispensasjon som lar kunder endre reisedatoer på bestilte billetter gebyrfritt.
Emirates gir kundene sine mer fleksibilitet, flere muligheter og økt verdi gjennom den nylig innførte dispensasjonen som gjelder for alle bestilte billetter utstedt i dag og frem til 31. mars 2020. Kunder over hele verden har da mulighet til å endre billettenes avreisedatoer uten å være bekymret for å bli pålagt gebyrer.
Dette tiltaket gir Emirates’ kunder økt trygghet dersom de skulle bestemme seg for å endre reiseplanene sine på grunn av den pågående COVID-19-situasjonen som utspiller seg i disse dager. Kundene kan endre bestillingen sin til hvilken som helst dato innen en 11-måneders datointervall i samme bestillingskabin uten gebyr. Dersom det er forskjell i pris må dette dekkes. Dispensasjonen dekker alle eksisterende destinasjoner i hele Emirates globale nettverk.
Vi ønsker at våre kunder skal føle at de har vår forståelse og støtte slik at de trygt kan planlegge reiser og bestille billetter til gode priser. Dette uten å bekymre seg over endringsgebyrer dersom de skulle bestemme seg for å utsette eller justere reisedatoene. Corona-situasjonen er uforutsigbar og vi vil fortsette å finne løsninger som gir fleksibilitet, komfort og trygghet for våre kunder.
Adnan Kazim, Chief Commercial Officer, Emirates Airline.
Innfører generøs dispensasjon
Flyselskapets bonusprogram, Emirates Skywards, ønsker også å gi økt fleksibilitet til medlemmer påvirket av pålagte reisebegrensninger og reduserte avganger pga. COVID-19-utbruddet. Skywards Platinum-, Gold- og Silver-medlemmer kan opprettholde sin nåværende status ved å oppfylle 80 prosent av reisekravet mellom 31. mars og 30. juni 2020. I tillegg vil Skywards-medlemmer som bestiller reiser mellom 1. mars og 30. juni 2020 få fordelen av ytterligere 20 prosent bonus Miles.
Emirates har også innført forebyggende tiltak rundt rengjøringsprosessen av flyene. Ved å implementere forbedrede desinfiseringsprosedyrer etter flyreiser fra destinasjoner som er mest berørt av COVID-19. Hvis selskapet blir varslet om mistenkte eller bekreftede tilfeller av smittsomme sykdommer vil spesielle renseteam umiddelbart iverksette en mer omfattende rengjøring som desinfiserer alle kabiner i flyet med sterkere og godkjente kjemikaler. I alle Emirates fly benyttes det HEPA-filre som fjerner mer enn 99 prosent av virus i kabinmiljøene. Hvis det er mistanke om smitte om bord vil Emirates ta ytterligere grep og bytte ut alle HEPA-filtre på flyet.
Kundene informeres om at prisforskjeller eller gjeldende avgifter kan gjelde hvis de ønsker å endre bookinger til en annen billettklasse. Gjeldende betingelser for tilbakebetaling og ombooking av billetter utstedt før 5. mars gjelder fortsatt. Kunder som er rammet av kansellerte flyreiser pga. COVID-19-viruset blir anbefalt å sjekke Emirates.com for ombooking eller andre rutealternativ.
Kunder som ønsker å endre reiseplanene sine etter å ha foretatt bestillinger mellom 7. mars og 31. mars, kan ta kontakt med reisebyrået sitt eller ta kontakt med Emirates kundeservice på 22 31 08 88.