Bonus Program Flyselskap SAS EuroBonus

Oppdatert guide Star Alliance status og COVID-19

Star Alliance bonusbilletter ABC Verden Rundt bonusreiser med Star Alliance Oppdatert guide Star Alliance status Frequent Flyer 
Foto: Star Alliance.

Det har vært skrevet flere artikler om hvordan SAS og nordiske flyselskaper håndterer sine beste medlemmer under corona-krisen. Star Alliance har lagt ut en ganske flott lenke-sett på sine sider. Her er en oppdatert guide Star Alliance status for frequent flyer i COVID-19 perioden.

SAS har et svært omfattende bonussystem som ikke er enkelt å finne ut av hva verdien av poengene er. Når du bruker poengene avhenger verdien av hva du bruker dem på. Når du tjener opp poeng avhenger verdien av hvor mange poeng du får i forhold til prisen. Vi vil forsøke å guide deg gjennom programmet med en oppdatert guide til SAS EuroBonus.

Fordelsprogrammet har fire offisielle nivåer – Member, Silver, Gold og Diamond. Hvert nivå kvalifiserer for spesielle fordeler på flyreiser med selskapene som deltar i programmet. Medlemmer avanserer i programmet på grunnlag av poeng som opparbeides ved reiser med selskap som er tilsluttet Star Alliance-systemet samt enkelte samarbeidende foretak, bl.a. hoteller. Hvert statusnivå gir videre rett til utvidede fordeler som reisende med enten Eurobonus- eller Star Alliance-partnere. Poengene som opparbeides kan forøvrig brukes til bonusreiser og kjøp av spesialtilbud. Utover høyeste nivå, Gold og Diamond

Star Alliance Status – Frequent Flyer

Finn ditt frequent flyer program og trykk på lenken.

Om Star Alliance

Star Alliance bringer sammen 28 medlemsflyselskaper som tilbyr mer enn 18.800 daglige avganger. Den samlede flåten på over 4.700 fly flyr til mer enn 1317 destinasjoner i 193 land over hele verden, noe som gjør den til den største globale flyselskapsalliansen. Star Alliance® Flysøk og destinasjoner

Utover fordelene som nevnt over, er sammenknyttingen av alle selskapenes bonusprogrammer («frequent-flyer program», f.eks Eurobonus) Star Alliance’ fremste konkurransefortrinn. Uansett hvilket selskap du resier med innen Star Alliance oppnår du poeng på ditt bonusprogram-kort. Dette medfører derfor en utvidet lojalitet til Star Alliance, også der hvor «ditt» selskap ikke har flyvninger. Videre gir Star Alliance-medlemmene ekstra service til alle sine vikitgste kunder på tvers av hvilket bonusprogram du er tilknyttet. Dette betyr at du som «Gullmedlem» i Eurobonus, automatisk har «Senatorstatus» hos Lufthansa, «Elite Gold» hos Singapore Airlines osv.

Medlemshistorie

1997 — Alliansen ble grunnlagt av Air Canada, Lufthansa, Scandinavian Airlines System, Thai Airways International og United Airlines. Varig blir med etterhvert.
1999 — Ansett Australia, All Nippon Airways og Air New Zealand blir medlem.
2000 — Singapore Airlines, bmi (British Midland), Mexicana og Austrian Airlines group, inkludert Austrian Airlines, Tyrolean Airways og Lauda Air blir med i alliansen.
2001 — Ansett Australia trekker seg grunnet konkurs.
2003 — Asiana Airlines, LOT Polish Airlines og Spanair blir med.
2004 — US Airways blir med, mens Mexicanas trekker seg. Adria Airways, Croatia Airlines og Blue1 danner alliansens regionale nettverk.
2005 — TAP Portugal blir med. Etter å ha blitt oppkjøpt US Airways og fusjonert med US Airways navn, America West Airlines blir gjennom US Airways originale medlemskap.
2006 — Swiss International Air Lines og South African Airways blir med i alliansen. Air China, Shanghai Airlines og Turkish Airlines blir invitert til å bli med i alliansen.
2007 — Varig trekker seg 31. januar. Et annet brasiliansk selskap TAM Linhas Aéreas blir invitert inn.