Flyselskap Rutenytt

Brussels Airlines skal ansette flere kabinansatte

Brussels Airlines skal ansette
Pressefoto: Brussels Airlines.

Brussels Airlines rigger  for vekst håp det  Afrikanske kontinentet, selskapets kanskje viktigste marked. Etter å ha redusert sin interkontinentale flåte fra 10 til 8 fly i forbindelse med turnaround programmet i 2020, ser Brussels Airlines nå en mulighet for å utvide sitt interkontinentale tilbud igjen. Fra juni 2022 vil en niende A330 bli operativ i Brussels Airlines-flåten.

Med den ekstra kapasiteten vil Lufthansa Gruppens Afrika-ekspert gjenåpne de vestafrikanske rutene til Conakry og Ouagadougou og legge til frekvenser på rutene fra Brussel lufthavn til Freetown, Monrovia, Banjul og Lomé.

Som en del av nettverksstørrelsen under flyselskapets snuplan Reboot Plus etter COVID-19-krisen, avbrøt Brussels Airlines sine operasjoner til Conakry (Guinea) og Ouagadougou (Burkina Faso) i 2020. Det første målet med snuplanen var å strukturelt senke selskapets kostnadsstruktur til et konkurransedyktig nivå, for å skape en bærekraftig fremtid for Brussels Airlines. Flyselskapet ser nå økende etterspørsel i markedet, noe som skaper en mulighet til å utvide sin tilstedeværelse i Vest-Afrika igjen.

Vi har alltid sagt at vi ville gå for vekst så snart markedsforholdene tillater det. Ettersom vi ser sterk etterspørsel i det vestafrikanske markedet, ønsker vi å benytte anledningen til å vokse og investere i en utvidelse av vårt afrikanske nettverk. Tildelingen av flyet til Brussels Airlines er et tydelig tegn på Lufthansas tillit til Brussels Airlines og bekrefter nok en gang vår posisjon som Afrika-ekspert i Lufthansa Group. Vi er glade for å ønske Conakry og Ouagadougou velkommen til Brussels Airlines-nettverket igjen. Med ett ekstra A330-fly vil vi operere 3 ukentlige flyvninger til Conakry og Ouagadougou. Samt styrke med flere frekvenser til Freetown, Monrovia, Banjul og Lomé.

Peter Gerber, administrerende direktør i Brussels Airlines.

 

Brussels Airlines skal ansette både i kabin og cockpit

De ekstra interkontinentale flyene skaper også nye arbeidsplasser i selskapet. Brussels Airlines vil ansette 50 kabinansatte for å bli med i selskapet i løpet av de kommende månedene. Som lovet under restruktureringen, vil den belgiske arbeidsgiveren først tilby de ledige stillingene til tidligere kabinansatte. For Brussels Airlines pilotmiljø gir dette perspektiver for mellomdistansepiloter til å utvikle seg til langdistansesektoren.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

%d bloggere liker dette: