På grunn av forsinkelsene med leveranser av Boeing 777X, har det tyske flyselskapet måtte ta i bruk andre alternativ for å styrke sin langdistanse satsning. Nå har selskapet mottatt 5 eksemplarer av Boeing 787 – dreamliner som egentlig skulle ha vært levert til Kinesiske Hainan Airlines. Ny flytype – ja det betyr et ny type Business Class sete i flåten.
Da den første B787 ankom Frankfurt var det liten eller ingen feiring som normalt kan forvente ved ankomsten av en ny flytype.
Lufthansa har besluttet å beholde Hainan Airlines business class-konfigurasjon på 1-2-1. Enkelte dekor-elementer har likevel fått «Kranen» eller Lufthansa varemerke. Det har lenge vært antatt at denne B787 skulle settes inn på ruten mellom Frankfurt-Toronto i november. Men nettstedet Aerotelegraph melder at det nå er bestemt at den første ruten vil være Frankfurt-New York (Newark) i desember 2022. For tiden gjennomgår denne B787 trenings flyvninger.
I 2023 vil Lufthansa avduke sitt nye om bord produkt, og den nye businessklassen forventes å avvike fra den som tilbys på disse fem B787-ene. Gitt den høye prisen på business class-seter ville man forvente at Lufthansa beholder det nåværende produktet på disse spesielle B787-ene.
Ex-Philippine Airlines (PAL) – annet Business Class Sete
München hat eine neue fliegende Botschafterin: Eine Lufthansa #A350 wurde heute vom Bayerischen Ministerpräsidenten @Markus_Soeder auf den Namen der Stadt @muenchen getauft. Die D-AIVC mit verbesserter Business Class fliegt ab heute ab @MUC_Airport. https://t.co/rJoyYpIe9q pic.twitter.com/ffMLsV1Lgf
— Lufthansa News (@lufthansaNews) April 29, 2022
Også på Airbus A350-900 maskinene som Lufthansa overtok fra Philippine Airlines, valgte selskapet å beholde eksisterende innredning, dog med endring av fargekart. Disse maskinene har også 1-2-1 innredning, og er trafikk fra München-hubben.
Dagens opprinnelige Lufthansa Business Class konfigurasjon