«Allegris» er navnet Lufthansa har valgt for sitt nye konsept på First og Business Class. Nye seter og en ny reiseopplevelse i alle klasser på langdistanserutene med introduksjon allerede i 2024.
Det har vært mange spekulasjoner omkring Lufthansa nye First Class konsept. For aller første gang i selskapets historie mottar Lufthansa First Class romslige suiter som tilbyr nesten takhøye vegger som kan lukkes for privatliv. Setet, som er nesten én meter bredt, kan gjøres om til en stor, komfortabel seng. Alle seter og senger er plassert i flyretningen, uten unntak. I tillegg til mange andre oppbevaringsmuligheter er det en stor, personlig garderobe i hver suite. Passasjerer som flyr på denne nye First Class kan til og med forbli i suiten mens de forbereder seg til natten og skifter til Lufthansa First Class pyjamas.
Det er den største investeringen i premiumprodukter i selskapets historie, og underbygger vårt mål om å fortsatt være det ledende vestlige premiumflyselskapet i fremtiden.
Carsten Spohr, administrerende direktør i Deutsche Lufthansa.
Matserveringen blir en eksepsjonell opplevelse i den nye First Class-kabinen. Dersom ønskelig er det mulig å spise sammen for gjestene ved et stort spisebord, hvor man kan sitte overfor sin partner eller medreisende, akkurat som man gjør på en restaurant. Gourmet-menyer presenteres, sammen med flyselskapets unike kaviar-produkt. Underholdning vises på skjerm som strekker seg over hele bredden av suiten, med Bluetooth-tilkobling for trådløse hodetelefoner.
Lufthansa vil presentere detaljer om suiten, samt en ytterligere innovasjon i First Class, i begynnelsen av neste år.
First og Business Class
Nå kan reisende på Lufthansa Business Class også se frem til sin egen suite, som tilbyr enda mer komfort og privatliv på grunn av høyere vegger og skyvedører som lukkes helt. Her kan reisende glede seg over utvidet personlig plass, en skjerm på opptil 27 tommer og god lagringsplass, inkludert en personlig garderobe.
Lufthansa Business Class av «Allegris»-generasjonen tilbyr seks flere sittealternativer med det høyeste nivået av komfort. Passasjerer har direkte tilgang til midtgangen fra alle Business Class-seter. Seteveggene, som er minst 114 centimeter høye, med generøs plass i skulderpartiet, sørger for større privatliv.
Alle seter kan gjøres om til en to meter lang seng. Passasjerer kan nyte underholdningsprogrammet ombord på skjermer som måler nesten 27 tommer. Trådløs lading, støydempende hodetelefoner og muligheten til å koble egne enheter, som PC, nettbrett, smarttelefon eller hodetelefoner, til underholdningssystemet, via Bluetooth, er også en del av den nye Allegris Business Class-opplevelsen. Selskapet vil også presentere ytterligere detaljer og innovasjoner på den nye Lufthansa Business Class neste vår.
Lufthansa Allegris: Den nye reiseopplevelsen i alle klasser på langdistanseruter
Mer enn 100 nye Lufthansa Group-fly, som Boeing 787-9s, Airbus A350s og Boeing 777-9s, vil fly til destinasjoner rundt om i verden med det nye «Allegris»-tilbudet.
I tillegg vil fly som allerede er i tjeneste med Lufthansa, som Boeing 747-8, bli konvertert. Den samtidige forbedringen av reiseopplevelsen i alle klasser, sammen med Lufthansa Group-omfattende erstatning av mer enn 30 000 seter, er unike i konsernets historie. Med disse initiativene understreker selskapet sine klare premium- og kvalitetsstandarder.
Innen 2025 vil Lufthansa-konsernet investere totalt 2,5 milliarder euro i nye produkter og tjenester alene for å forbedre kundeopplevelsen ytterligere på alle trinn av reisen – fra bestilling, gjennom flyplassen, loungen og selve reisen.
Kilde: Pressemelding Lufthansa