Med reiseforsikring hos Gjensidige og Gouda får du nå tjenesten Smart Delay+, som gir deg tilgang til flyplasslounge hvis flyet ditt blir forsinket. Tilbudet inkluderer følgende lounger i Norge; OSL, BGO og SVG.
Hva er SmartDelay+?
Tjenesten gir deg tilgang til flyplasslounger over hele verden, hvis flyet ditt blir mer enn 1 time forsinket. I loungen kan du og reisefølget ditt, på inntil fire personer, slappe av med mat og drikke. Tjenesten gjelder uansett om du er på ferie eller på jobbreise.
Hvis du ikke ønsker tilgang til lounge, kan du få en utbetaling på 40 euro per person isteden. Du velger mellom lounge og pengeutbetaling når du registrerer reisen. Hvis flyplassen du skal reise fra ikke har lounge, er utbetaling det eneste valgalternativet når du registrerer reisen.
Husk å registrere flyreisene hos Smart Delay+
- Du må ha registrert turen på nettsiden til SmartDelay+,minst to timer før planlagt avreise.
- Husk å registrere alle flyturene på reisen din, både tur, retur og mellomlandinger.
- Det er lurt å registrere deg hos SmartDelay+ med en gang du kjøper reisen, så glemmer du det ikke.
Hva skjer hvis flyet blir forsinket?
Hvis flyet ditt er forsinket med 60 minutter eller mer, får du automatisk en SMS med lenke til loungekupongen og en e-post med informasjon om loungetilgangen din. Du som har registrert reisen får kuponger for hele reisefølget.
Har du valgt utbetaling, vil du få en sms med bekreftelse. PayPal sender deg så instruksjoner om hvordan du får utbetalt pengene. Du som har registrert reisen må gi pengene videre til dine medreisende.
Forsinkelsen må bli offisielt kunngjort av flyselskapet og rapportert via flydataselskapet FlightStats.
Selskapet som leverer tjenesten til forsikringsselskapene er Collinson Group, som ikke minst er kjent for å stå bak det internasjonale lounge-selskapet Priority Pass. Også Lounge Key er en del av tilbudet.