Leveringstjenesten Wolt lanserte før sommerferien forhåndsbestilling av mat på Oslo Lufthavn, men det er ikke selskapets eneste tilknytning til reiselivet. Brukere av Wolt kan også tjene godt med poeng på Wolt på alle bestillinger – også andre steder enn på Oslo Lufthavn.
Wolt ble en SAS EuroBonus-partner i fjor høst, og har på kort tid blitt en populær måte å tjene ekstrapoeng. På mindre enn ett år har norske EuroBonus-medlemmer tjent mer enn 3,5 millioner poeng på Wolt. Det tilsvarer 700 bonus tur/retur-reiser innen Skandinavia.
Opptjening hos oss er ganske enkle å forklare. Kundene tjener ti EuroBonus-ekstrapoeng på hver 100-lapp de handler for hos Wolt, uansett om det er restaurantmat eller dagligvarer som bestilles i Wolt-appen. For å opptjene poeng må du huske å bruke det samme betalingskort som du har registret på EuroBonus.
Terje Forbord, kommersiell leder i Wolt Norge.
EuroBonus-poeng på Wolt
I tillegg til poengene fra Wolt, tjener kundene også ekstrapoeng om de betaler med SAS EuroBonus’ kredittkort som MasterCard eller American Express.
– Vi ser at kundene våre som er registrert og tjener EuroBonus-poeng, har en litt større handlekurv enn resten av kundene våre, som er interessant. Vi jobber sammen med SAS på å utvide samarbeidet, og komme opp med nye fordeler. For eksempel ser vi på å tilby ekstra fordeler til medlemmer av EuroBonus og vårt abonnementsprodukt Wolt+, sier Forbord.
Wolt+ gir medlemmene fordeler som gratis levering og eksklusive rabatter fra restauranter og samarbeidspartnere. I tillegg til cash-back på restaurant bestillinger som kunden plukker opp selv. Dette gjelder blant annet på Oslo Lufthavn.
Wolt ble lansert i Norge i 2018 og er nå tilgjengelig på mer enn 20 steder i Norge, fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord. Internasjonalt er selskapet etablert i 25 land i Europa og Asia, og har siden 2022 vært eid av amerikanske DoorDash.