Flyselskap

Endringer i Boardingprosedyren hos SAS

Pressefoto: SAS.

 

SAS, Scandinavian Airlines System, har kunngjort betydelige endringer i deres boardingprosedyre, som vil tre i kraft fra nå av. Endringene er designet for å forbedre boardingopplevelsen for passasjerene og gjøre prosessen enklere og mer effektiv. Her er de tre hovedendringene du bør være oppmerksom på:

  1. Navn på Boardinggruppene endres fra bokstaver til tall: Tidligere brukte SAS bokstaver for å betegne boardinggrupper. Nå har de valgt å bruke tall i stedet. Hensikten med dette skiftet er å gjøre det enklere å skille mellom tall i stedet for bokstaver under kunngjøringer om boarding.
  2. Prioritets-boarding deles inn i to grupper: På mange SAS-flyvninger har prioritetssystemet blitt så stort at det har påvirket passasjerenes opplevelse negativt. For å redusere størrelsen på prioritetssystemet og gjøre det mer effektivt, deles det nå inn i to grupper

 

Boardinggruppe 1: Dette inkluderer alle passasjerer med Tier-nivå EuroBonus Gold, EuroBonus Diamond og Star Alliance Gold.

Boardinggruppe 2: Her finner du alle passasjerer som reiser i SAS Plus med Tier-nivå EuroBonus Silver eller lavere.

 

Visualisering av boardingprosedyren med nye skjermbilder:

SAS ber om tålmodighet i de første 36 timene etter implementeringen, da det forventes en høy grad av manuell ombordstigning.

  • Passasjerer i de nye nummererte gruppene kan bruke selvbetjeningsenheter/portleser for ombordstigning.
  • Passasjerer i de gamle alfabetiske gruppene eller de som ikke tilhører en gruppe, vil kreve manuell ombordstigning.

Dersom du benytter SAS-appen, oppfordres du til å oppdatere ombordstigningskortet i appen før ombordstigning for å sikre at den nye gruppen er oppdatert på ombordstigningskortet ditt.

Disse endringene er ment å gjøre ombordstigningsprosessen mer strømlinjeformet og forbedre opplevelsen for alle passasjerer. Vær oppmerksom på disse justeringene neste gang du flyr med SAS.