Flyselskap SAS EuroBonus

Air Canada “flytter” inn på Stockholm Arlanda Airport – flyselskapet lanserer to direkteruter til Montreal og Toronto

preclearence Stockholm Arlanda Airport
Foto: Swedavia.

Canada’s største flyselskap, Air Canada, vil etablere seg ved Stockholm Arlanda Airport med to direkteruter. Hvorav den ene er en ny destinasjon – Montreal – fra 12. juni neste år. Med direkteruter til Toronto og Montreal fem ganger i uken blir Air Canada en viktig tilvekst for Stockholm Arlanda. Den knytter den svenske hovedstaden til Canada og det nordamerikanske markedet.

Air Canada, som er en av grunnleggerne av Star Alliance og den største tilbyderen av planlagte ruter på det nasjonale og internasjonale markedet til og fra Canada. Selskapet vil nå etablere seg ved Stockholm Arlanda Airport med to direkteruter fra 12. juni neste år. Disse to rutene vil ikke bare tjene som en viktig forbindelse til de anerkjente byene Montreal og Toronto, men også som en viktig forbindelse til hele Canada og Nord-Amerika.

“Det er stor tillit til det svenske flymarkedet, og Air Canadas investering i direkteruter fra Stockholm Arlanda Airport er et tydelig tegn på dette. Air Canada vil spille en viktig rolle i å knytte Stockholm til veletablerte markeder i Canada, samt Nord-Amerika og resten av verden,” sier Jonas Abrahamsson, administrerende direktør i Swedavia. Swedavias hovedmål er å øke tilkoblingsmulighetene, og Air Canadas omfattende nettverk letter for folk å møtes, enten det er for forretninger, fritid eller for å besøke familie og venner.”

Vi fortsetter vår strategi med å bygge internasjonal kapasitet ved våre globale knutepunkter i Toronto og Montreal. Vi er svært glade for å utvide Air Canadas lange tilstedeværelse i Nord-Europa med flyvninger til Stockholm. Toronto og Montreal er de tredje og fjerde største transatlantiske knutepunktene, og vi fortsetter å styrke våre knutepunkters rekkevidde med økte tjenester til Skandinavia.

Mark Galardo, administrerende direktør for inntekt og nettverksplanlegging hos Air Canada.

Air Canada etableree seg ved Stockholm Arlanda Airport

Toronto og Montreal har blitt strategisk utviklet for å lette praktiske forbindelser gjennom hele Air Canadas omfattende nettverk i Nord-Amerika. Med direkte Dreamliner-flyvninger til Stockholm tilbyr vi kundene valg og bekvemmelighet når de reiser mellom Nord-Amerika og Sveriges hovedstad. Enten det er for forretningsutvikling, turisme eller besøk hos venner og familie. Sammen med vår økte kapasitet til København vil vi operere opptil 17 ukentlige flyvninger denne sommeren fra Toronto og Montreal til Stockholm og København. Vi ser frem til å ønske kundene velkommen om bord på våre fly.

Fra 12. juni 2024 vil Air Canada operere rutene Stockholm Arlanda Airport (ARN) – Toronto (YYZ) to ganger i uken, på torsdager og søndager, frem til slutten av sommersesongen. Ruten Stockholm Arlanda Airport (ARN) – Montreal (YUL) vil opereres tre ganger i uken, på mandager, onsdager og lørdager, frem til slutten av sommersesongen.

Begge rutene vil betjenes av en Boeing 787-8 Dreamliner med plass til 255 passasjerer. Air Canada tilbyr tre klasser å velge mellom, inkludert Signature Class med liggestoler, Premium Economy og Economy Class.

Stockholm Arlanda Airport
Air Canada Signature Suites i Business Class. Foto: Air Canada.

Om Air Canada

Air Canada er Canadas største flyselskap, landets nasjonale flyselskap og en av grunnleggerne av Star Alliance, verdens mest omfattende lufttransportnettverk. Air Canada tilbyr planlagte tjenester direkte til mer enn 180 flyplasser i Canada, USA og internasjonalt på seks kontinenter. Selskapet har fått en firestjerners vurdering fra Skytrax. Air Canadas Aeroplan-program er Canadas fremste lojalitetsprogram. Medlemmer kan opptjene eller bruke poeng hos verdens største nettverk av partner-flyselskaper med 45 flyselskaper. Inkludert et bredt utvalg av varer, hotell og leiebil bonus. Selskapets fraktdivisjon, Air Canada Cargo tilbyr gir cargo-tjenester. Med hundrevis av destinasjoner over seks kontinenter ved hjelp av Air Canadas passasjer- og fraktfly. Air Canada uttalte mål er oppnå et ambisiøst, om netto null utslipp fra alle globale operasjoner innen 2050.

5 comments

  1. Synd de vil bruke Boeing 787, som er det mest trange langdistanseflyet med kun 17″ inch bredt sete. Andre langdistansefly har 18-19″ inch brede seter.

  2. Nils Nordmann, ja er det ikke fælt, bare og oppgradere til 1 klasse, så får du all den plass du trenger,

    1. Tor Bognø Eller velg flyselskap som tilbyr mer romslige seter i økonomiklasse som Delta, Lufthansa etc

    2. Nils Nordman , det har med pris og gjøre. Hilsen en som har har en jobb som har hatt en jobb som har bragt med til 108 land i verden, over 45 år, og bragt mere til i lufta , en på jorda.På min sist reise til Australia , Tasmania, og New Zealand,,for 10 år rilbake,kostet en 1klasse billett følgende:,Oslo- Bankok – Australia- Tasmania-New Zealand og retur, 45000 nok.

Comments are closed.