Norwegian er glad for å kunngjøre at etter konstruktive samtaler med Bank Norwegian, har de blitt enige om et forlik i merkevarestrid tvisten knyttet til lisensiering og bruk av varemerket «Bank Norwegian.» Avtalen innebærer at Bank Norwegian vil fortsette å bruke navnet «Bank Norwegian» under en ny visuell profil for banken.
Samarbeidet om CashPoints mellom partene vil fortsette som i dag. Avtalen vil ikke få konsekvenser for medlemmer av «Norwegian Reward.»
Dette er positivt nytt for begge parter, da tvisten om varemerkebruk har pågått i en periode. Denne forliket gir Bank Norwegian muligheten til å beholde sitt etablerte varemerke og fortsette å bygge videre på sitt omdømme i finanssektoren.
Videre samarbeid om CashPoints gir kundene muligheten til å dra nytte av fordeler og belønninger i tråd med deres lojalitet til Norwegian-gruppen. Dette sikrer at medlemmer av «Norwegian Reward» fremdeles vil nyte godt av fordelene knyttet til programmet.
Dette forliket viser at dialog og konstruktive samtaler er en effektiv måte å løse tvister på. Begge parter kan nå se frem til å fortsette sitt samarbeid og tilby fordeler til kundene.
Vi følger nøye med på utviklingen i denne saken og vil holde deg oppdatert med eventuelle endringer i fremtiden.
Les ogå:
Endringer i CashPoints-opptjening og forsikringsdekning med Bank Norwegian-kortet fra 2024
Forlik i merkevarestrid – solgt i 2021
Forbrukslånsbanken Bank Norwegian og det børsnoterte eierselskapet Norwegian Finans Holding ble etter en lengre tautrekking solgt til svenske Nordax Bank høsten 2021.
Bank Norwegian ble i november 2022 formelt fusjonert inn i Nordax-konsernet. I dag drives selskapet videre som en filial av Nordax med navnet i behold.
Om Bank Norwegian
Bank Norwegian er en filial av NOBA Bank Group AB (publ) og opererer med adresse i Fornebu, Norge. Selskapet har etablert seg som en ledende leverandør av kredittkorttjenester og finansielle løsninger, og de fortsetter å tilby innovative produkter til kunder i Norge og internasjonalt.