Flyselskap

Air France-KLM hylles av Citi Research for sin digitale satsning

Citi Research

Citi Research har talt. Air France-KLM utmerker seg som det flyselskapet som har best digital kapasitet i Europa. Det  i følge rapporten ”European Airlines – Airtech Re-visted” som ble gjennomført av Citi Research. Rapporten er basert på SkaiBlu´s ”Digital Airline Scoring”. Air France-KLM drar hjem den høyeste scoren blant de europeiske flyselskapene.

Rapporten tar for seg syv ulike kategorier og måler blant annet digital sikkerhet og personvern, tilgjengelighet, sosiale medier og responsen på selskapets hjemmeside. Spesielt god score fikk Air France-KLM på tilstedeværelse i sosiale medier.

– Utmerkelsene er en anerkjennelse av vårt harde arbeid, og at vi ligger i forkant når det gjelder digital tilstedeværelse, som er stadig viktigere for å hjelpe, inspirere og informere våre passasjerer. Vår YouTube-kanal har over 110 millioner visninger og 100.000 abonnenter, noe som er utrolig gøy, sier

Carina Bergquist, Pressekontakt, AirFrance-KLM.

Citi Research

Tidligere i år fikk KLM enda en pris for sitt arbeid med sosiale medier: ”Silver Play Button” om ble utdelt av Google som en anerkjennelse av at KLM har nådd 100.000 abonnenter på sin YouTube-kanal.

Om du ønsker å abonnere på KLM´s YouTube-kanal, vennligst klikk her.

Om Air France KLM

Air France fusjonerte med det nederlandske flyselskapet KLM mai 2004, noe som resulterte i selskapet Air France-KLM. Air France-KLM er verdens største flyselskap etter omsetning, og det tredje største i verden (størst i Europa) etter antall passasjer-kilometer.

Air France-KLM er en del av SkyTeam-alliansen sammen med Aeroflot, Delta Air Lines, Aeroméxico, Korean Air, Czech Airlines, og Alitalia. Både Air France og KLM flyr under deres egne navn.